
Edutainment w Koperniku

PONAD DEKADA INSPIR@CJI (2013-2024)
INSPIRUJĄCE WYSTĄPIENIA NAUCZYCIELI
NA NASZYCH KONFERENCJACH
→ zobacz wszystkie na YouTube
→ zapisz się na INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025
Towarzystwo Ekonomistów Polskich organizuje adresowany do nauczycieli konkurs na esej poświęcony tematyce roli regulacji w rozwoju gospodarczym państwa i społeczeństwa. Konkurs przebiega pod hasłem: „Pomocna dłoń czy pazerna łapa, czyli jak patrzymy na regulowaną gospodarkę?”, zaś termin nadsyłania prac upływa 31 lipca.
Wykorzystaniu edutainment do przekazywania wiedzy i umiejętności oraz kształtowania postaw społecznych sprzyja rosnące znaczenie koncepcji edukacji przez całe życie jako fundamentalnej postawie życiowej. Coraz częściej pogłębianie wiedzy i zbieranie doświadczeń odbywa się poza murami szkoły - stąd rośnie znaczenie edukacji nieformalnej.
Dzięki popularności mediów elektronicznych, gier komputerowych, Internetu, oraz urządzeń mobilnych rośnie również popularność edutainment – jest on coraz częściej wykorzystywany do przekazu wiedzy i umiejętności w najróżniejszych obszarach aktywności społecznej, zarówno w ramach edukacji nieformalnej, jak i poważnych szkoleń zawodowych.
Dane Eurostatu z badań gospodarstw i przedsiębiorstw dotyczące korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych w UE nie są optymistyczne, gdy przyjrzymy się umiejętnościom mieszkańców związanym z wykorzystywaniem komputerów i Internetu. Pozwalają jednak ocenić stopień rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Europie.
4 718 szkół – 60 proc. więcej niż rok wcześniej - wzięło udział w Programie Społecznym „Szkoła bez przemocy” organizowanym przez dwie grupy wydawnicze Polskapresse i Media Regionalne oraz Fundację Grupy Telekomunikacji Polskiej. W roku szkolnym 2007/08 głównym celem organizatorów było wspieranie budowy społeczności szkolnych.