Ślady przeszłości - kurs internetowy dla nauczycieli

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneCentrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza nauczycieli do udziału w kursie internetowym „Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki“, przygotowującym do udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym pod tym samym tytułem. Dzięki szkoleniu nauczyciele będą lepiej przygotowani do prowadzenia w swoich szkołach zajęć z uczniami metodą projektową.
 
Program Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki organizowany jest od 2001r. przez CEO we współpracy z Narodowym Centrum Kultury. Działania realizowane w roku szkolnym 2008/09 finansowane są ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
 
Program jest doskonałą propozycją na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych, z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Cieszy się dużą popularnością zarówno wśród pedagogów, jak i uczniów. Od początku udział wzięło ponad 2500 szkół, zaś w prace na rzecz ochrony zabytków zaangażowało się blisko 50 000 uczniów.

Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytkiKurs składa się z sześciu miesięcznych modułów (listopad 2008 – maj 2009) i ma na celu wsparcie nauczycieli w realizacji projektów ze swoimi uczniami. Uczestnicy stopniowo są wprowadzani w kolejne etapy pracy nad projektem. W każdym z modułów otrzymują materiały dydaktyczne i wskazówki do zastosowania ich w pracy z uczniami w szkole. Podczas trwania modułu uczestnicy wprowadzają (wypróbowują) w praktyce poznane zagadnienia i metody pracy. Wnioski wynikające z z realizacji kolejnych etapów umieszczają w sprawozdaniu, które publikują na platformie kursu pod koniec trwania modułu. Każdy uczestnik ma ścisły kontakt ze swoim moderatorem, który komentuje jego sprawozdania. Dostępne są także inne sposoby interakcji (forum, rozmowa z moderatorem, pytania do eksperta). Sprawozdania napisane przez innych nauczycieli dostępne są dla wszystkich uczestników kursu. Możliwe jest ich komentowanie, a dyskusja na forum jest stałym wymogiem kursu.

Kurs prowadzony jest metodą „3 x i”, co oznacza:
indywidualną opiekę (coaching) – każdy z kursantów korzysta ze wsparcia doświadczonego moderatora ;
interakcję – w kursie jest kilka różnych form wymiany doświadczeń między uczestnikami kursu, uczestnikami i moderatorami oraz uczestnikami i kierownikiem. Uczestnicy wzajemnie komentują sprawozdania i wymieniają się doświadczeniami na forum kursu.
internet – kurs prowadzony jest wyłącznie na platformie internetowej. Nie przewiduje się spotkań i zjazdów.

„Możesz liczyć na pomoc, życzliwy komentarz. Rozwiniesz swoje umiejętności, wzbogacisz swoją wiedzę. Spotkasz samych pozytywnie zakręconych“ - tak o kursie internetowym „Ślady przeszłości“ piszą jego zeszłoroczni uczestnicy.
 
Uczestnicy poznają założenia i etapy pracy metodą projektu, dzięki czemu będą mogli wykorzystać nabytą wiedzę i umiejętności w swojej pracy dydaktycznej. Przedyskutują z innymi uczestnikami korzyści i trudności wypływające ze stosowania tej metody pracy. Dzięki bieżącej informacji zwrotnej, będą mieli możliwość lepszego dopracowania projektów szkolnych, a tym samym projekty będą bardziej interesujące i lepiej zrealizowane.

W kursie może wziąć udział 40 osób. O przyjęciu na kurs zadecyduje kolejność zgłoszeń. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 31 października br. Cena za udział w kursie wynosi 100 zł.
 
Więcej informacji na stronie CEO.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie