Ślady przeszłości - kurs internetowy dla nauczycieli

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneCentrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza nauczycieli do udziału w kursie internetowym „Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki“, przygotowującym do udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym pod tym samym tytułem. Dzięki szkoleniu nauczyciele będą lepiej przygotowani do prowadzenia w swoich szkołach zajęć z uczniami metodą projektową.
 
Program Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki organizowany jest od 2001r. przez CEO we współpracy z Narodowym Centrum Kultury. Działania realizowane w roku szkolnym 2008/09 finansowane są ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
 
Program jest doskonałą propozycją na zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych, z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Cieszy się dużą popularnością zarówno wśród pedagogów, jak i uczniów. Od początku udział wzięło ponad 2500 szkół, zaś w prace na rzecz ochrony zabytków zaangażowało się blisko 50 000 uczniów.

Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytkiKurs składa się z sześciu miesięcznych modułów (listopad 2008 – maj 2009) i ma na celu wsparcie nauczycieli w realizacji projektów ze swoimi uczniami. Uczestnicy stopniowo są wprowadzani w kolejne etapy pracy nad projektem. W każdym z modułów otrzymują materiały dydaktyczne i wskazówki do zastosowania ich w pracy z uczniami w szkole. Podczas trwania modułu uczestnicy wprowadzają (wypróbowują) w praktyce poznane zagadnienia i metody pracy. Wnioski wynikające z z realizacji kolejnych etapów umieszczają w sprawozdaniu, które publikują na platformie kursu pod koniec trwania modułu. Każdy uczestnik ma ścisły kontakt ze swoim moderatorem, który komentuje jego sprawozdania. Dostępne są także inne sposoby interakcji (forum, rozmowa z moderatorem, pytania do eksperta). Sprawozdania napisane przez innych nauczycieli dostępne są dla wszystkich uczestników kursu. Możliwe jest ich komentowanie, a dyskusja na forum jest stałym wymogiem kursu.

Kurs prowadzony jest metodą „3 x i”, co oznacza:
indywidualną opiekę (coaching) – każdy z kursantów korzysta ze wsparcia doświadczonego moderatora ;
interakcję – w kursie jest kilka różnych form wymiany doświadczeń między uczestnikami kursu, uczestnikami i moderatorami oraz uczestnikami i kierownikiem. Uczestnicy wzajemnie komentują sprawozdania i wymieniają się doświadczeniami na forum kursu.
internet – kurs prowadzony jest wyłącznie na platformie internetowej. Nie przewiduje się spotkań i zjazdów.

„Możesz liczyć na pomoc, życzliwy komentarz. Rozwiniesz swoje umiejętności, wzbogacisz swoją wiedzę. Spotkasz samych pozytywnie zakręconych“ - tak o kursie internetowym „Ślady przeszłości“ piszą jego zeszłoroczni uczestnicy.
 
Uczestnicy poznają założenia i etapy pracy metodą projektu, dzięki czemu będą mogli wykorzystać nabytą wiedzę i umiejętności w swojej pracy dydaktycznej. Przedyskutują z innymi uczestnikami korzyści i trudności wypływające ze stosowania tej metody pracy. Dzięki bieżącej informacji zwrotnej, będą mieli możliwość lepszego dopracowania projektów szkolnych, a tym samym projekty będą bardziej interesujące i lepiej zrealizowane.

W kursie może wziąć udział 40 osób. O przyjęciu na kurs zadecyduje kolejność zgłoszeń. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 31 października br. Cena za udział w kursie wynosi 100 zł.
 
Więcej informacji na stronie CEO.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie