Rusza konkurs Intersieć 2008/2009

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ProjektyDo 7 listopada trwa rejestracja uczestników Ogólnopolskiego Konkursu Informatycznego Intersieć 2008/2009. Jest on skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych, którzy interesują się informatyką, a rozwijając swój talent, wychodzą poza ramy szkolnego programu. Poprzednia edycja konkursu pokazała, że wśród uczniów jest wielu pasjonatów IT.
 
Aby wziąć udział w konkursie należy wejść na stronę internetową www.oki.edu.pl wybrać województwo i wypełnić krótki formularz rejestracyjny. Uczestnicy najpierw zmierzą się z dwoma turami pytań przekazywanych drogą internetową. Pytania obejmują zakres obsługi systemów operacyjnych Windows i Linux, oprogramowanie biurowe, zagrożenia i możliwości sieci Internet oraz umiejętności sprzętowego skonfigurowania  komputera PC. Finał wojewódzki wyłoni trójkę najlepszych, którzy zaproszeni zostaną do rozgrywek ogólnopolskich, zaś laureaci konkursu otrzymają atrakcyjne nagrody.
 
Uczestnicy najpierw zmierzą się z dwoma turami pytań przekazywanych drogą internetową. Pytania obejmują zakres:
- obsługi systemów operacyjnych Windows i Linux,
- oprogramowanie biurowe,
- zagrożenia i możliwości sieci Internet,
- umiejętności sprzętowego skonfigurowania komputera PC.

Uczestnik konkursu musi zmierzyć się z zadaniami wyznaczanymi mu przez pracowników firmy. Oprócz wiedzy teoretycznej musi wykazać się praktycznymi umiejętnościami w rozwiązywaniu problemów z systemami komputerowymi. O ostatniej edycji konkursu opowiada na antenie Polskiego Radia Szczecin Roksana Jurczyk:
 
 
Tego typu inicjatywy są świetną okazją dla wszystkich uczniów, którzy zainteresowani są pogłębianiem swojej wiedzy informatycznej, a co ważne, potrafią połączyć praktykę z teorią. Poprzednia edycja konkursu Intersieć przyciągnęła aż 2500 uczniów. Jak już wielokrotnie pisaliśmy w Edunews.pl, nauka informatyki jest niezbędnym elementem edukacji młodych osób, które na pewno w swoim życiu zawodowym będą używać nowych technologii. Tymczasem, mimo, że w programie nauczania w szkołach jest przedmiot Informatyka, widać, że nie do końca potrafią zaplanować, czego tak naprawdę chcą w czasie tych zajęć uczyć. Z jednej bowiem strony, mamy całą część poświęconą teorii - nauczaną często za pomocą podręczników z lat dziewięćdziesiątych. Z drugiej, wiele zajęć z informatyki polega głównie na wyćwiczeniu uczniów w używaniu podstawowych programów, zazwyczaj najpopularniejszych, czyli produkowanych przez Microsoft.
 
Piotr Drzewiecki pisał ostatnio na łamach Edunews.pl: „Przeglądam podręcznik Z. Nowakowskiego i W. Sikorskiego "Informatyka bez tajemnic" z 1996 roku, z którego uczyłem się do ustnej matury z tego modnego wówczas przedmiotu. Potrafiliśmy programować w językach, o których dzisiaj niewielu pamięta (Basic, Turbo Pascal). Pisaliśmy algorytmy zamieniające kod dwójkowy na dziesiętny. Uczyliśmy się systemu MS Dos i pracy w edytorze tekstów Tag 2.03. Tymczasem kiedy ostatnio szukałem do pewnego niezbyt nowoczesnego komputera oprogramowania firmy Microsoft z pierwszej połowy lat 90-tych koledzy informatycy pukali się w czoło: "stary, nikt tego nie używa, zdaje się że nawet sam Microsoft tego już nie sprzedaje". Drzewiecki uważa, że nauczanie informatyki w szkole ma sens jedynie wtedy, kiedy będzie to przedmiot skrojony do potrzeb konkretnej klasy, zależnie od jej profilu i zainteresowań uczniów. Konkurs Intersieć, dzięki któremu młodzi pasjonaci IT mogą zademonstrować swoje umiejętności, może dla wielu z nich być cennym źródłem motywacji.

Więcej informacji na temat konkursu Intersieć można znaleźć na stronie internetowej.
 
Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie