Rusza konkurs Intersieć 2008/2009

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ProjektyDo 7 listopada trwa rejestracja uczestników Ogólnopolskiego Konkursu Informatycznego Intersieć 2008/2009. Jest on skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych, którzy interesują się informatyką, a rozwijając swój talent, wychodzą poza ramy szkolnego programu. Poprzednia edycja konkursu pokazała, że wśród uczniów jest wielu pasjonatów IT.
 
Aby wziąć udział w konkursie należy wejść na stronę internetową www.oki.edu.pl wybrać województwo i wypełnić krótki formularz rejestracyjny. Uczestnicy najpierw zmierzą się z dwoma turami pytań przekazywanych drogą internetową. Pytania obejmują zakres obsługi systemów operacyjnych Windows i Linux, oprogramowanie biurowe, zagrożenia i możliwości sieci Internet oraz umiejętności sprzętowego skonfigurowania  komputera PC. Finał wojewódzki wyłoni trójkę najlepszych, którzy zaproszeni zostaną do rozgrywek ogólnopolskich, zaś laureaci konkursu otrzymają atrakcyjne nagrody.
 
Uczestnicy najpierw zmierzą się z dwoma turami pytań przekazywanych drogą internetową. Pytania obejmują zakres:
- obsługi systemów operacyjnych Windows i Linux,
- oprogramowanie biurowe,
- zagrożenia i możliwości sieci Internet,
- umiejętności sprzętowego skonfigurowania komputera PC.

Uczestnik konkursu musi zmierzyć się z zadaniami wyznaczanymi mu przez pracowników firmy. Oprócz wiedzy teoretycznej musi wykazać się praktycznymi umiejętnościami w rozwiązywaniu problemów z systemami komputerowymi. O ostatniej edycji konkursu opowiada na antenie Polskiego Radia Szczecin Roksana Jurczyk:
 
 
Tego typu inicjatywy są świetną okazją dla wszystkich uczniów, którzy zainteresowani są pogłębianiem swojej wiedzy informatycznej, a co ważne, potrafią połączyć praktykę z teorią. Poprzednia edycja konkursu Intersieć przyciągnęła aż 2500 uczniów. Jak już wielokrotnie pisaliśmy w Edunews.pl, nauka informatyki jest niezbędnym elementem edukacji młodych osób, które na pewno w swoim życiu zawodowym będą używać nowych technologii. Tymczasem, mimo, że w programie nauczania w szkołach jest przedmiot Informatyka, widać, że nie do końca potrafią zaplanować, czego tak naprawdę chcą w czasie tych zajęć uczyć. Z jednej bowiem strony, mamy całą część poświęconą teorii - nauczaną często za pomocą podręczników z lat dziewięćdziesiątych. Z drugiej, wiele zajęć z informatyki polega głównie na wyćwiczeniu uczniów w używaniu podstawowych programów, zazwyczaj najpopularniejszych, czyli produkowanych przez Microsoft.
 
Piotr Drzewiecki pisał ostatnio na łamach Edunews.pl: „Przeglądam podręcznik Z. Nowakowskiego i W. Sikorskiego "Informatyka bez tajemnic" z 1996 roku, z którego uczyłem się do ustnej matury z tego modnego wówczas przedmiotu. Potrafiliśmy programować w językach, o których dzisiaj niewielu pamięta (Basic, Turbo Pascal). Pisaliśmy algorytmy zamieniające kod dwójkowy na dziesiętny. Uczyliśmy się systemu MS Dos i pracy w edytorze tekstów Tag 2.03. Tymczasem kiedy ostatnio szukałem do pewnego niezbyt nowoczesnego komputera oprogramowania firmy Microsoft z pierwszej połowy lat 90-tych koledzy informatycy pukali się w czoło: "stary, nikt tego nie używa, zdaje się że nawet sam Microsoft tego już nie sprzedaje". Drzewiecki uważa, że nauczanie informatyki w szkole ma sens jedynie wtedy, kiedy będzie to przedmiot skrojony do potrzeb konkretnej klasy, zależnie od jej profilu i zainteresowań uczniów. Konkurs Intersieć, dzięki któremu młodzi pasjonaci IT mogą zademonstrować swoje umiejętności, może dla wielu z nich być cennym źródłem motywacji.

Więcej informacji na temat konkursu Intersieć można znaleźć na stronie internetowej.
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie