Zondle – znana nam wszystkim aplikacja internetowa, w której przygotowujemy interaktywne gry dla uczniów, a i oni sami mogą stworzyć gry dla siebie i kolegów. Ostatnio pojawiła się nowość – aplikacja na tablet w postaci Zondle beta. Umożliwia ona wykorzystanie strony Zondle na tablecie.
Porozmawiajmy o kompetencjach informatycznych ucznia i obywatela
W czasach ekspansji technologii informacyjno-komunikacyjnej (ICT) na przełomie XX/XXI w. kształcenie informatyczne w szkołach na całym świecie zepchnięto na dalszy plan. Otrzeźwienie przyszło pod koniec pierwszej dekady XXI w., gdy dramatycznie zmalało zainteresowanie kierunkami informatycznymi na uczelniach (o ponad 50% w USA i W. Brytanii; w Polsce w roku akademickim 2013/2014, z powodu braku dostatecznej liczby kandydatów, zamknięto kilka kierunków informatycznych na uczelniach publicznych i niepublicznych).
Uczniowie szykują filmy edukacyjne
Złapaliśmy okiem kamery różne zdarzenia i... co dalej? Nagrać film na zajęcia przedmiotowe to jedno, ale zmontować wszystkie ujęcia w spójną całość, to zupełnie inne wyzwanie. Teoretycznie najprostsze zadanie mamy wtedy, gdy tylko nasze nagranie dokumentowało pewne wydarzenia. Ale z wywiadem czy filmem o obiekcie historii może już nie być tak łatwo. Jak to wszystko zmontować?
Pilski model uczenia przedsiębiorczości
Potrzeba edukacyjnych innowacji jest dziś spora. Mówiąc o nich, trzeba mieć na myśli osiąganie lepszych efektów uczenia się. Takie były założenia innowacyjnego modelu edukacyjnego realizowanego w ramach projektu „Pl: Przedsiębiorczość drogą do nauki kreatywności i pracy zespołowej”. Jego celem jest m.in. pobudzanie twórczego myślenia i praca zespołowa dzieci i młodzieży.
O potencjale edukacyjnym „gadżetów”
Postęp włączył piąty bieg, niektóre technologie „starzeją” się w ciągu dwóch-trzech lat. Urządzenia elektroniczne, które nam towarzyszą robią się coraz mniejsze i coraz lepiej dopasowane do naszych (również rosnących) potrzeb. Także edukacyjnych. Ale to od nas – osób uczących się oraz od nauczycieli zależy, czy przenośne urządzenia zmienią edukację, czy pozostaną tylko „gadżetami”. Są ważną częścią świata, w którym żyjemy i towarzyszą nam w coraz to nowych sytuacjach. Ale czy potrafimy zrozumieć, z czym mamy do czynienia?
Nauka inwestowania w praktyce
Najlepsi szkolni inwestorzy wyłonieni z prawie 8500 drużyn reprezentujących 850 szkół odbiorą w najbliższy poniedziałek dyplomy i wyróżnienia na parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, na zakończenie XII edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej.
Konkurs na najlepszy remiks archiwów Europeany
7 kwietnia ruszył międzynarodowy konkurs na najlepszy remiks z wykorzystaniem zasobów europejskiej biblioteki cyfrowej Europeana (www.europeana.eu). Swoje prace wideo, bazujące na zbiorach Europeany, do 25 maja, mogą zgłaszać uczniowie i młodzi internauci. Organizatorem Europeana Video Remix jest Narodowy Instytut Audiowizualny.