W ostatnie dni wakacji wraz z grupą nauczycielek z grupy Superbelfrzy RP wzięłam udział w szkoleniu Jak skutecznie i ciekawie uczyć matematyki? w Poznaniu. Szkolenie odbyło się w ramach Projektu Piktografia, którego celem jest rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów Asylco. Szkolenie prowadzili: dr Mirosław Dąbrowski, dr hab. Małgorzata Żytko oraz Anna Pregler.
Młody Obywatel zaprasza
Chcesz zrealizować projekt, który da młodym ludziom szansę na „świeże spojrzenie” na ich najbliższą okolicę? Zastanawiasz się, jak umożliwić swoim uczniom podjęcie konkretnych działań we własnej miejscowości? A może zależy Ci na wyposażeniu ich w wiedzę i umiejętności przydatne w dalszym życiu? Jeśli tak, program Młody Obywatel jest właśnie dla Ciebie!
O komiksach na lekcjach
Ekranizacje komiksów przyciągają wielu młodych ludzi do kin. Sam tylko „Mroczny rycerz“ opowiadający historię o Batmanie zarobił na świecie już ponad miliard dolarów. Czytelnictwo komiksów raczej nie rośnie, ale coraz popularniejsze wśród młodzieży stają się e-komiksy. Skoro tak, spróbujmy to wykorzystać w szkole - możemy być pozytywnie zaskoczeni rezultatami.
O ciekawszych lekcjach dla uczniów
O tym, że w internecie kryją się przed nauczycielami dydaktyczne cuda – narzędzia, które niemal od ręki pozwalają mocniej zaangażować uczniów w naukę – piszemy na łamach portalu dość często. Nie zaszkodzi ciągle przypominać i zachęcać do próbowania nowych metod nauczania. Dziś ponownie zaprosimy do Learning Apps, Zondle, a pokażemy też, co można zrobić z wykorzystaniem Kahoot.
Nauczyciele potrzebują szkoleń z TIK
Większość nauczycieli nie jest świadoma istnienia w internecie narzędzi, które można w każdej chwili wykorzystać, aby nauka dla naszych uczniów była ciekawsza, bardziej angażująca i atrakcyjna. Gdy trafią na innych nauczycieli, którzy potrafią im opowiedzieć, jak praktycznie korzystają z TIK na swoich lekcjach, widać, jak wielkie są ciągle potrzeby w zakresie szkoleń ze skutecznego wykorzystania technologii w szkole. I to mimo już wielu zrealizowanych programów szkoleniowych.
Gry to przyszłość edukacji
Dzieci i młodzież uwielbiają gry – dlaczego by tego zainteresowania ne wykorzystać do celów edukacyjnych? Popularnym mitem jest twierdzenie, że grając w gry uczniowie marnują czas. Z badań wynika co innego. Gry rozwijają kreatywność, relacje towarzyskie, pomagają kształcić kompetencje potrzebne w XXI wieku.
W poszukiwaniu edukacyjnych innowacji
Po raz pierwszy polscy nauczyciele, pracownicy naukowi oraz studenci mają możliwość uczestniczenia w Sanoma Learning Lab - międzynarodowym programie i tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które mogą wpłynąć na skuteczność nauczania. To unikalna szansa, aby rozwinąć swoje umiejętności i zdobyć wiedzę, która pozwoli zamienić pomysły w praktyczne rozwiązania i wdrożyć je w życie.