Webquesty odkrywane na nowo

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jeśli myślimy poważnie o kształceniu kompetencji cyfrowych młodzieży, powinniśmy jak najszerzej wykorzystywać w nauczaniu metodę Webquest. Nie jako sztuka dla sztuki, ale w taki sposób, aby to uczniowie sami poznawali internet, przeszukiwali go, natrafiali na problemy i pułapki, a następnie odkrywali drogę do rozwiązania zadania. Korzyść z tego będzie nie mała, a poza tym metoda ta sprzyja też rozwijaniu współpracy w grupie i lepszej komunikacji.© Edunews.pl

Webquesty mają dodatkowo tę zaletę, że pozwalają na prowadzenie projektu międzyprzedmiotowego, co sprzyja interdyscyplinarności. O stosowaniu tej metody w praktyce szkolnej opowiadały podczas konferencji "INSPIRACJE 2014 - Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą" dwie nauczycielki z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Bielsku Białej i członkinie grupy Superbelfrzy RP: Zdzisława Hojnacka i Katarzyna Krywult.

Zapraszamy na ciekawe wystąpienie:



Osobom zainteresowanym praktycznymi podpowiedziami na temat stosowania Webquestów na zajęciach polecamy e-poradnik dydaktyczny pt. „Metoda Webquest“, autorstwa Sabiny Furgoł i Lechosława Hojnackiego, dostępny w Edustore.eu.

E-poradnik dla nauczycieli poświęcony metodzie webquest

Organizatorami konferencji INSPIRACJE 2014 (Warszawa 3-4 lipca 2014) były: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! oraz grupa Superbelfrzy RP jako partner merytoryczny. Partnerzy wydarzenia: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz firmy RCS, VULCAN, Young Digital Planet, Learnetic. Patronat nad wydarzeniem objęły Gazeta Wyborcza, radio TOK FM i Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Siła pisma ręcznego
Biegunowo się z Panią nie zgadzam - przez pierwsze kilkanaście lat swojego życia męczyłem się, piszą...
Iwona napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Potwierdzam
Sylwia napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Uczę języka polskiego. Nigdy nie zdarzyło mi się, aby N.wspomagający pytał mnie o cokolwiek. Miałam ...
Popieram inicjatywę, a jako dodatkowy argument dodaję słowa Paula Erdősa: "Matematyk to jest osoba, ...
Joanna napisał/a komentarz do Minecraft w edukacji wczesnoszkolnej
Bardzo dobry artykuł! Dziękuję, że podzieliła się Pani swoimi doświadczeniami. Czekam na więcej 😊
Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie