(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Każdy nauczyciel ma dziś do dyspozycji szerokie spektrum narzędzi, które może wykorzystywać na zajęciach, aby jego uczniowie uczyli się głębiej, lepiej, z większym zaangażowaniem, a także i przyjemniej. Pamiętajmy jednak, że każde narzędzie – to tylko narzędzie, nie zaś cudowne remedium, z pomocą którego sprawimy, że nagle nasi uczniowie będą uczyć się lepiej. Każdego narzędzia nauczyciele muszą się nieustannie uczyć, zastanawiać się, jak najlepiej wykorzystać je w szkole i poza szkołą. Dotyczy to także tabletów, o których coraz głośniej w świecie edukacji.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Wiosna! Zamiast siedzieć w ławkach i wypełniać karty pracy wydrukowane czy odbite na ksero, lepiej ruszyć się i pouczyć się poprzez interaktywne gry i zabawy, które dzieci uwielbiają (niemal w każdym wieku). Prezentujemy kolejne pomysły i inspiracje do zastosowania w klasach.

Kody QR na dobre zadomowiły się w naszej codzienności. Wielu nauczycieli coraz częściej stosuje je w edukacji. Służą głównie przekazywaniu informacji ukrytych pod plątaniną znaczków lub też prowadzą do konkretnych stron z zadaniem dla ucznia. Czasem jednak mam wrażenie, że raz wygenerowane odchodzą w niepamięć, toną w gąszczu plików na dysku, wydrukowane, po użyciu trafiają do kosza.fot. Joanna Apanasewicz

fot. GoNoodle.com

Dzieci muszą się ruszać, bo potrzebuje tego ich ciało i umysł. Nauczyciele, zwłaszcza wczesnoszkolni, znają wiele zabaw i pląsów, którymi przeplatają zajęcia w ciągu dnia. Jeśli jednak szukamy nowych pomysłów na “przerywniki” w czasie zajęć, które podniosą poziom energii lub wyciszą grupę uczniów w różnym wieku, warto zajrzeć na stronę GoNoodle.com.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Dzieci w szkole podstawowej uwielbiają gry i zabawy, podczas których mogą wykazać się aktywnością ruchową, wiedzą, inteligencją i różnorodnymi umiejętnościami. Dzięki kreatywnym grom i zabawom rozwijają różnorodne umiejętności i utrwalają wiedzę. Bawmy się i ruszajmy się jak najczęściej…

W ciągu kilkunastu ostatnich lat technologie informacyjne i komunikacyjne całkowicie przedefiniowały model komunikacji międzyludzkiej, zdeterminowały organizację czasu wolnego, a także wykształciły cyfrowy styl życia, który stał się podstawą zdobywania umiejętności oraz informacji. Aby rozmawiać o tych zmianach i ich wpływie na edukację szkolną, Gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu zaprasza w dniach 10-12 kwietnia 2015 roku po raz 11. na Konferencję Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych.fot. Gimnazjum im. F. Szołdrskiego - KASSK 2014

Dla małych dzieci gry i zabawy są naturalną częścią życia i odgrywają ogromną rolę w rozwoju. Kiedy zaczynają naukę w szkole, nie może tej zabawy zabraknąć – jest ona bowiem podstawowym narzędziem pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. W szkole możemy przygotowywać dla dzieci w klasach I-III gry i zabawy na każdy temat. Warto do tego celu wykorzystać także internet.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie