Zjawiska ekonomiczne towarzyszą dzieciom od najmłodszych lat. Już na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym warto tłumaczyć to, co dzieje się wokół nas w świecie gospodarki i pieniądza. Kiedy kształtuje się świadomość pieniądza, nauczyciele (gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych) powinni szerzej omawiać zagadnienia budżetu domowego, oszczędzania, inwestowania, przedsiębiorczości. Na tym etapie kształcenia powinniśmy też sięgać po innowacyjne formy edukacji, aby zwrócić uwagę uczniów na znaczenie wiedzę ekonomicznej w życiu.fot. FOR

Film jest niewątpliwie jedną z najczęściej wykorzystywanych form edukacyjnych. Był, jest lub będzie podstawowym nośnikiem treści merytorycznych małych (np. RoZoom na Kulturę), dużych (np. Mapa Przemian) i ogromnych projektów (np. Khan Academy) edukacyjnych. Lubią go uczniowie ponieważ daje im wielką swobodę ekspresji, coś, czego dość rzadko doświadczają na samych zajęciach. Warto zadać im projekt, którego rezultatem będzie film związany z tematem zajęć. Mamy co najmniej setki dowodów na to, że potrafią stworzyć filmowe perełki.fot. MillionYou.com

A gdyby tak powstało miejsce, w którym znajdą się portale z zasobami edukacyjnymi i narzędziami, wspierającymi uczenie, współpracę, czy tworzenie własnych materiałów edukacyjnych? Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza do korzystania z Wrót Wiedzy!fot. Fotolia.com

Demokracji młodzież powinna uczyć się już w szkole, ale edukacja obywatelska nie może polegać wyłącznie na zgłębianiu teorii. Społeczeństwo obywatelskie w Polsce wciąż jeszcze kuleje ze względu na małą aktywność obywateli w organizacji życia społecznego i niskie uczestnictwo w wyborach. Jedną z okazji do poznania mechanizmów demokracji jest udział w specjalnej sesji plenarnej Sejmu RP w dniu 1 czerwca.fot. domena publiczna

Narzekamy, że dzieci i młodzież w szkołach mają mało ruchu, że uczniowie ciągle siedzą zgarbieni w ławkach. Czas więc najwyższy trochę się poruszać! Zapraszamy do aktywności, która przyniesie małym i dużym uczniom wiele śmiechu, ruchu i zabawy. A jednocześnie nauczy współpracy w grupie i przyniesie radość ze wspólnych działań. Rozpoczynamy konkurs School Dance 2014. Cała szkoła tańczy!fot. www.schooldance.pl

Mapy Myśli są świetnym narzędziem wspierającym uczenie się osób w każdym wieku. Można je z powodzeniem stosować w edukacji w przedszkolu, w klasach I-III, fantastyczne mapy myśli tworzą uczniowie starszych klas szkół podstawowych, pomagają zapamiętywać i porządkować informacje w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej, wreszcie – jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi wspomagających uczenie się studentów. Chcesz skorzystać? Nauczymy cię, jak tworzyć Mapy Myśli.fot. Agata Baj - www.mapymysli.pl

Uwielbiam projekty, mogłabym w sumie pracować tylko i wyłącznie w ten sposób. Oprócz projektów lubię gry planszowe. Dlatego, gdy dwa lata temu do gimnazjalnego projektu edukacyjnego zgłosiła się do mnie grupka chłopców niezbyt aktywnych szkolnie, nie miałam wątpliwości, co do przydzielenia im zadania.© Marta Florkiewicz-Borkowska, Superbelfrzy RP

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie