Uczniowie w każdym wieku lubią gry i zabawy, w których mogą wykazać się swoją wiedzą. W zasadzie na każdym przedmiocie można wprowadzić taką kilkuminutową przerwę na „klasowy teleturniej”. Wykorzystać do tego możemy na przykład aplikację Kahoot, która jest formą interaktywnego quizu.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Szyfry towarzyszą nam każdego dnia i nie zdajemy sobie sprawy, jak są blisko. Bo szyfrowanie, to nic innego jak kodowanie, a kodowanie znajduje się w kartach kredytowych, bankomatach, walizkach podróżnych, systemach alarmowych... Bez wiedzy na temat łamania szyfrów, bez klucza jesteśmy bezsilni, ale pomoże nam maszyna szyfrująca Cezara i może ona być Twoja!fot. Fotolia.com

Co będzie dalej, czyli wspólne odgadywanie możliwych rozwiązań fabuły opowiadania, rozpracowanie językowych chwytów Romea, a także odpowiedź na pytanie, co jest kluczem do sławy i bogactwa – na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych pojawiło się wiele dobrych pomysłów na ciekawe lekcje języka polskiego w gimnazjum. Czy rzeczywiście nauczyciele potrzebują nowych materiałów? Co o tym mówią dotychczasowe badania IBE?fot. Fotolia.com

(C) Edunews.pl

Podobno wszyscy jesteśmy trochę dziećmi, jedni mniej, drudzy bardziej. W tym szczególnym Dniu Dziecka pewnie wszyscy uwielbialiśmy otrzymywać prezenty i prezenciki – dziś o nie dużo łatwiej niż kiedyś, gdy na półkach nie było takiego bogactwa zabawek (i tandety również). Próbujmy jednak dawać dzieciom nie tylko rzeczy i gadżety (zwłaszcza kreatywne), ale i rozwijać umiejętności, rozbudzając ich ciekawość i chęć edukacyjnej zabawy.

Nauczanie matematyki już od klasy I szkoły podstawowej jest sporym wyzwaniem dla nauczycieli. Zbyt szybko chcemy dzieci uczyć abstrakcyjnego myślenia, zamiast wprowadzania kolejnych zabaw z matematyką i coraz bardziej zaawansowanych obliczeń. Zbyt szybko też próbujemy narzucać jedynie słuszną metodę rozwiązywania zadań, zamiast pozwolić dzieciom na poszukiwania swoich własnych sposobów i uczenia się na błędach.(C) Edunews.pl - INSPIRACJE WCZESNOSZKOLNE 2015

Zamki uznawane są za perły architektury średniowiecznej. Określane mianem świadków przeszłości, zachwycają i rozbudzają wyobraźnię. Każdy opowiada unikatową historię. Jedne kojarzone są z pięknymi legendami, inne z tragicznymi wydarzeniami historycznymi. Wiele z nich wciąż jeszcze czeka na odkrycie.CC-BY Jerzy Strzelecki, Wikipedia

Tydzień temu miałam przyjemność uczestniczyć w szkoleniu, które prowadził Tony Buzan – autorytet z dziedziny technik uczenia się oraz mindmappingu. Buzan bardzo dużo uwagi poświęcił roli nauczyciela. Wielokrotnie podkreślał, że nauczyciel jest najważniejszy. To od niego zależy przyszłość dzieci. Podczas warsztatów użył wielu ciekawych metafor przemawiających do wyobraźni i dających sporo do myślenia.CC-BY Futuredu Marcin Polak

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie