e-learningObniżenie kosztów kształcenia i dopasowanie do indywidualnych możliwości osoby uczącej się - to zdaniem naukowców z Hoover Institution, centrum badawczego na Uniwersytecie Stanford, dwa podstawowe czynniki, które zdecydują o sukcesie e-kształcenia. Uważają oni, że do 2019 r. połowa zajęć w amerykańskich szkołach średnich będzie prowadzona zdalnie.

 

e-learningWall Street Institute, jedna z globalnych sieci szkół angielskiego, postanowił wykorzystać szanse, jakie stwarza Internet w nauczaniu języków obcych i uruchomił dla swoich 380 tysięcy studentów z kilkudziesięciu krajów dedykowany portal społecznościowy „The Village”. W ten sposób jego kursanci otrzymali możliwość korzystania z narzędzi edukacyjnych przez całą dobę.

 

innowacje w edukacjiKształcenie zdalne (e-learning) oraz kształcenie powiązane (blended learning) to przyszłość nauczania. Metody te są tak elastyczne i efektywne, że umożliwiają prowadzenie skutecznego nauczania i uczenia się nawet przy niewielkim nakładzie środków. CODN śledzi tendencje rozwoju metod kształcenia zdalnego i sam czynnie stara się je wprowadzać.

e-learningSekretarz Generalny ONZ Ban Ki-moon wezwał społeczność międzynarodową do podjęcia współpracy na rzecz przeciwdziałania pogłębianiu się luki cyfrowej. W swoim wystąpieniu do UN-GAID (Global Alliance for ICT and Development), jednej z agend ONZ, zwrócił uwagę na znaczenie współpracy między krajami bardziej zaawansowanymi technologicznie i tymi mniej rozwiniętymi.

 

e-learningPołączenie tradycyjnej formy zajęć, w której studiujący spotykają się z wykładowcą twarzą w twarz, i kursu edukacji online realizowanego za pośrednictwem komputerów, staje się częstą praktyką na wielu światowych uczelniach. W porównaniu do innych metod nauczania, takie zajęcia są zdaniem wielu prowadzących bardziej efektywną formą nauczania.

 

e-learningEuropejscy naukowcy przygotowali ogólnodostępną i nieodpłatną platformę online COOPER, która integruje elementy e-learningu, serwisów społecznościowych i systemu zarządzania projektem. Pomaga w ten sposób członkom zespołów pracujących w różnych miejscach osiągnąć jak najwięcej praktycznych doświadczeń przy realizacji wspólnego projektu.

 

e-learningWyniki badań potwierdzają, że wykorzystanie w edukacji wielu mediów i strategii edukacyjnych przynosi poprawę indywidualnego procesu uczenia się, zwiększa jego efektywność oraz możliwości osoby uczącej się. Łączenie form multimedialnych z materiałami tekstowymi może przynieść wiele korzyści, jeśli takie narzędzia zostaną odpowiednio zaprojektowane.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie