Schoolovision, czyli o europejskim uczniowskim śpiewaniu

fot. Edunews.pl

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Współpraca na poziomie europejskim otwiera szkołom, nauczycielom i uczniom szerokie możliwości – dobrze, że coraz więcej placówek włącza się w różne działania realizowane w ramach programu Erasmus Plus czy e-Twinning. Warto pokazywać ich sukcesy, aby tym samym zachęcać kolejne szkoły do udziału w projektach europejskich i nawiązywania bieżącej współpracy z zagranicznymi szkołami i instytucjami edukacyjnymi.

Szkoła Podstawowa nr 1 w Bogatyni, tzw. „Jedynka”, to placówka, która na co dzień wykorzystuje potencjał i kreatywność dzieci i nauczycieli, to miejsce znane w Europie, dzięki zdobytym odznakom od lat szczyci się tytułem Szkoły E-twinning. Od samego początku Jedynka uczestniczy w projekcie Schoolovision, który jest realizowany od 2009 roku w ramach programu eTwinning, także od początku koordynatorem tegoż projektu jest wicedyrektor szkoły – Pan Marek Fularz.

Ponad 40 szkół podstawowych z Europy, a często z innych części świata, nagrywa piosenki i tworzy do nich teledyski, prezentuje je na blogu projektowym www.schoolovision.eu. Nazwa oraz idea projektu bazują na konkursie piosenki Eurowizji. Uczniowie i nauczyciele każdej ze szkół uczestniczących w projekcie wybierają i przydzielają punkty podobnie, jak w dorosłym konkursie. Również głosowanie wygląda podobnie. W dzień przed finałem konkursu, szkoły uczestniczą w wideokonferencji, podczas której ogłaszają swój werdykt.

Projekt zdobył wiele krajowych i europejskich odznak Quality Label oraz kilka nagród ogólnoeuropejskich (Global Junior Challenge, eLearning Award w 2010 roku, Medea Award w 2013 roku; dwukrotnie był nagradzany na europejskich konferencjach eTwinning, w 2010 roku w Sewilli oraz w Lizbonie w 2013 roku; Schoolovision zdobyło kilkanaście nagród w krajowych konkursach eTwinning w różnych krajach Unii Europejskiej).

W 2020 roku na podwalinach tegoż projektu narodził się Erasmus Plus „Schoolovision on tour”. Dzięki środkom pochodzącym z projektu uczniowie mogli spotkać się na żywo w swoich szkołach, a oprócz tego w naszej bogatyńskiej „Jedynce” odbyły się warsztaty hip-hopowe oraz raperskie - wokalne i muzyczne, dj-skie oraz beatboxowe, a także warsztaty filmowe.

W ramach realizacji programu Erasmus+ w naszej szkole przez tydzień nie było tradycyjnych zajęć, działaliśmy warsztatowo i projektowo. Efektem wspólnej pracy jest utwór rap-beatbox, który reprezentował naszą placówkę w tegorocznej edycji konkursu #Schoolovision on tour. Utwór jest wyrazem protestu młodych ludzi przeciwko wojnie w Ukrainie i próbą wsparcia kolegów i koleżanek z Ukrainy, których obecnie też gościmy w naszym mieście i szkole.

Nasza piosenka, do której klip także nakręcili nasi uczniowie, zajęła 4 miejsce spośród 31 uczestników tegorocznej edycji. Oto nasz utwór:

Zobaczmy, jak podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH o projekcie opowiadały nauczycielki ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Bogatyni:

*** 

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 14-15 maja 2022 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2022 byli:

Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic SAFundacja Szkoła z Klasą (Program Asy Internetu), Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog (Amazon Kindloteka i Minecraft Education) oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Marta Bodziony jest od 2015 roku dyrektorką Szkoły Podstawowej nr 1 w Bogatyni. Z zawodu nauczyciel języka polskiego, ponadto ukończyła studia podyplomowe z zarządzania oświatą oraz na kierunku „Diagnoza kliniczna i psychoterapia”. 

 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Ppp
    Zmniejszenie liczby, a najlepiej likwidacja egzaminów likwiduje problem egzaminów - proste i logiczn...
  • Written by Robert Raczyński
    Czegoś tu nie rozumiem, albo mi coś umknęło. Na jakiej podstawie AI dokonała tendencyjnej oceny pra...
  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo istotne zagadnienie (zastanawiałem się już kiedyś nad tym problemem na blogu), ale nie ograni...
  • Written by Maciej M. Sysło
    Jako komentarz kilka cytatów: Oscar Wild: edukacja to rzecz godna podziwu, ale dobrze jest od czasu d...
  • Written by Ppp
    Kiedy ja chodziłem do szkoły popularna była raczej metafora "szkoła naszym spólnym więzieniem". Choc...
  • Written by Joanna
    Szacun! Wspaniałe, merytoryczne i rzeczowe, a przy tym obiektywne przedstawienie i wyjaśnienie probl...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie