Nauczycielki szyją Dobro dla WOŚP! Zobacz pluszowe Pożeracze Smutków

fot. Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Inicjatywa "Szyjemy Dobro" nie zwalnia tempa! W tej edycji akcji nauczycielki uszyły słynne Pożeracze Smutków dla WOŚP. Ogromne, kolorowe i unikalne maskotki czekają na aukcjach Allegro na nowe domy.

W weekend, w którym miał miejsce 31. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, warszawska szkoła DobraTU stała się miejscem narodzin Dobra. W jej murach spotkała się grupa nauczycielek z całej Polski, "weteranek" inicjatywy "Szyjemy Dobro". Pod wodzą Marty Florkiewicz-Borkowskiej, inicjatorki szycia Dobra, i ze wsparciem ze strony Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog, nauczycielki uszyły 26 gigantycznych pluszaków, czyli tzw. Pożeraczy Smutków.

Kiedy zaplanowałam udział w kolejnym wspólnym, nauczycielskim szyciu Pożeraczy Smutków, postanowiłam opowiedzieć o tym swoim uczniom na lekcjach plastyki. Poprosiłam ich o wykonanie dla mnie projektów, spośród których będę mogła wybrać jeden do uszycia. W efekcie powstało prawie 45 rysunków! Ufoludek Lucek został uszyty właśnie na podstawie jednego z takich projektów – opowiada pani Aneta, jedna z uczestniczek akcji.

Takich pięknych historii kryjących się za "wośpowymi" Pożeraczami Smutków jest więcej. Największy z obecnie licytowanych Gigantów, Żaba Żaneta (o wysokości aż 230 cm!), powstał w taki oto sposób:

W szkole prowadzę zajęcia uważności. Nazwałam je „Uważność z żabką Aldonką”. Tak dobrze mi się pracuje z tą zieloną przyjaciółką, że postanowiłam uszyć dla niej koleżankę. Żaba Żaneta od początku miała być duża, ale gdy zobaczyłam jej rozmiar... Szok! Pojawiły się chwile zwątpienia: „nie zdążę”, „nie ma szans”... Ale jak wiadomo, strach ma wielkie oczy i nie należy się poddawać! Wzięłam się ambitnie do roboty i udało się postawić żabę na nogi – śmieje się pani Marzena.

Aukcje już teraz są rozgrzane do czerwoności! Na nowy dom czeka m.in. bohater Minecrafta, Steve ("Usadź go koło siebie podczas wędrówek po mapach Minecrafta, a odwdzięczy się dobrą energią i rozgonieniem smutków"); piękny Misio Rożek ("Znamy jednorożce, znamy nosorożce, ale czy znamy… misiorożce?"); bajecznie kolorowa Motylka Zenia ("Gdy na horyzoncie pojawią się jakieś smutki, nie mają z Zenią szans.").

Każdy Pożeracz Smutków jest unikalny, za każdym kryje się autorski projekt, mnóstwo dobrej energii oraz oczywiście chęć czynienia Dobra. Chociaż rozmiar pluszaków może budzić pewne wątpliwości u osób mieszkających na mniejszym metrażu, jest on jednocześnie zaletą – Gigant zajmie tyle przestrzeni, że już na pewno nie starczy jej dla smutków!

Wszystkie licytacje Pożeraczy Smutków dla WOŚP znajdziesz tutaj.

 

(Źródło: Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie