Wyjaśnią prawa ekonomii przez komiks i animację

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneFundacja FOR we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK ogłasza III edycję konkursu na komiks i animację o tematyce ekonomicznej. Zagadnienia tegorocznej edycji związane są z systemem emerytalnym, absurdalnymi wydatkami państwa, wpływem prawa na rozwój gospodarki oraz z Unią Europejską. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.
 
Konkurs na komiks i animację jest pierwszym etapem innowacyjnego projektu poświęconego edukacji ekonomicznej. Jego celem jest upowszechnianie wiedzy ekonomicznej wśród Polaków oraz przeciwdziałanie mitom związanym z ważnymi zagadnieniami dotyczącymi wszystkich obywateli. Organizatorzy mają nadzieję, że poprzez przystępną formę, jaką jest komiks i animacja, uda się wzbogacić wiedzę polskich uczniów o gospodarce i przekonać ich, że ekonomia jest nie tylko ważna dla każdego członka społeczeństwa, ale i ciekawa. Podobnie jak w poprzednich edycjach, nagrodzone i wyróżnione komiksy zostaną opublikowane w formie antologii, animacje wydane na płycie, a do najlepszych prac metodycy opracują scenariusze lekcji. Materiały te będą wykorzystywane przez nauczycieli na lekcjach z podstaw przedsiębiorczości i WOS-u w polskich szkołach.

Dwie poprzednie edycje projektu cieszyły się wielkim zainteresowaniem zarówno wśród uczestników, jak i w środowisku nauczycielskim. Na pierwszą edycję konkursu wpłynęło ponad 100 prac, a na drugą ponad 200.

„Zapraszamy do udziału w konkursie zarówno osoby rysujące komiksy, jak i tworzące animacje, ponieważ chcemy, aby zagadnienia ekonomiczne, które często przedstawiane są w skomplikowany sposób, przyjęły formę bardziej atrakcyjną dla współczesnego odbiorcy. Mamy nadzieję, że konkurs będzie okazją do wypromowania młodych, zdolnych artystów, a najlepsze prace posłużą jako ciekawy materiał edukacyjny wykorzystywany w szkołach” - powiedziała Alicja Defratyka z Fundacji FOR, koordynator projektu.

„Owocami tego konkursu są bardzo wartościowe materiały edukacyjne. Dzięki ich szczególnej atrakcyjności wyjątkowo chętnie sięgają do nich młodzi ludzie. Poszerzanie wiedzy o regułach gospodarki to korzyści dla społeczeństwa, dla państwa, a także dla banku. Zorientowani w zasadach ekonomii są bardziej przedsiębiorczy, rozsądniej gospodarują pieniędzmi, częściej korzystają z usług i produktów bankowych” – powiedział Artur Adamski z Banku Zachodniego WBK, który zasiada w jury konkursu.

W konkursie może wziąć udział każdy, kto zajmuje się rysowaniem lub tworzeniem animacji. Prace konkursowe powinny być związane z jednym z czterech podanych tematów:
1) Z budżetu, czyli z naszych podatków - o absurdalnych wydatkach.
2) Czy dobrze jest być w Unii Europejskiej?
3) Od czego zależy nasza emerytura?
4) Dobre prawo - lepszy rozwój.

Szczegółowe opisy tematów konkursowych dostępne są na stronie internetowej Fundacji FOR. Technika wykonywania prac jest dowolna, jedynym warunkiem jest możliwość wykonania reprodukcji i powielenia prac konkursowych.

Odpowiednio podpisane prace należy przesłać lub dostarczyć osobiście do 9 maja 2011 r. na adres: Fundacja FOR, Al. J.Ch. Szucha 2/4 lok. 20, 00-582 Warszawa (liczy się data stempla pocztowego). Każdy uczestnik konkursu może zgłosić tylko jedną pracę konkursową.

W jury konkursu zasiadają: prof. Leszek Balcerowicz - Przewodniczący Rady Fundacji FOR oraz znani animatorzy, rysownicy i satyrycy: Tomasz Bagiński, Jacek Fedorowicz, Michał Ogórek, Tomasz Leśniak i Rafał Skarżycki – twórcy Jeża Jerzego, Marek Raczkowski, Antoni Rodowicz oraz Artur Adamski z Banku Zachodniego WBK.

(Źródło: Fundacja FOR)
 
 
Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie