Gry edukacyjne - od edutainment do naturalnego narzędzia edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
Motywacja i mistrzowskie umiejętności
Efektywność procesu nauczania w grze DimensionM została poddana w 2008 roku badaniom porównawczym, w których porównywano wyniki osiągane przez grupy graczy oraz uczniów okręgu Orange County na Florydzie. Pod uwagę wzięto również czynnik motywacji w nauce. Uczniowie, którzy zasady matematyki ćwiczyli w grze osiągnęli dwa razy lepsze wyniki testów niż ci, którzy uczyli się tradycyjnymi metodami. Ta gra sprawiła, że uczniowie zostają po lekcjach w szkole lub przychodzą wcześniej do szkoły, aby w nią zagrać. Tak kształcą się przyszli mistrzowie.

Badania przeprowadzono również na grupie edukatorów. 90% badanych nauczycieli poleciłoby grę swoim uczniom. Nic dziwnego – wszystkie wymienione wyżej gry są spójne z programem nauczania i oferują nauczycielom gotowe scenariusze zajęć oraz profesjonalnie przygotowane materiały edukacyjne.

Gry edukacyjne ciągle ewoluują. Nowa generacja młodych ludzi jest dużym wyzwaniem dla systemu edukacji i wymusza zmianę narzędzi, które tradycyjnie używane były w nauczaniu. Jeśli do szkół wejdzie nowe pokolenie młodych nauczycieli, którzy od lat mają styczność z komputerami i grami, przełom w edukacji będzie już bliski. Pytanie jednak, czy będziemy w stanie podjąć to wyzwanie i uznać, że gry są dla naszych dzieci równie ważnym narzędziem jak muzyka ściągana z Napstera czy iTunes’a. Nie traćmy czasu. Niech gra się już zaczyna!

(Ntiendo Etuk jest współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym Tabula Digita; tłumaczenie: Marcin Polak)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie