Gry edukacyjne - od edutainment do naturalnego narzędzia edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
Motywacja i mistrzowskie umiejętności
Efektywność procesu nauczania w grze DimensionM została poddana w 2008 roku badaniom porównawczym, w których porównywano wyniki osiągane przez grupy graczy oraz uczniów okręgu Orange County na Florydzie. Pod uwagę wzięto również czynnik motywacji w nauce. Uczniowie, którzy zasady matematyki ćwiczyli w grze osiągnęli dwa razy lepsze wyniki testów niż ci, którzy uczyli się tradycyjnymi metodami. Ta gra sprawiła, że uczniowie zostają po lekcjach w szkole lub przychodzą wcześniej do szkoły, aby w nią zagrać. Tak kształcą się przyszli mistrzowie.

Badania przeprowadzono również na grupie edukatorów. 90% badanych nauczycieli poleciłoby grę swoim uczniom. Nic dziwnego – wszystkie wymienione wyżej gry są spójne z programem nauczania i oferują nauczycielom gotowe scenariusze zajęć oraz profesjonalnie przygotowane materiały edukacyjne.

Gry edukacyjne ciągle ewoluują. Nowa generacja młodych ludzi jest dużym wyzwaniem dla systemu edukacji i wymusza zmianę narzędzi, które tradycyjnie używane były w nauczaniu. Jeśli do szkół wejdzie nowe pokolenie młodych nauczycieli, którzy od lat mają styczność z komputerami i grami, przełom w edukacji będzie już bliski. Pytanie jednak, czy będziemy w stanie podjąć to wyzwanie i uznać, że gry są dla naszych dzieci równie ważnym narzędziem jak muzyka ściągana z Napstera czy iTunes’a. Nie traćmy czasu. Niech gra się już zaczyna!

(Ntiendo Etuk jest współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym Tabula Digita; tłumaczenie: Marcin Polak)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie