Burza mózgów online

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Burza mózgów to jedna z metod aktywizujących, która może pomóc uczniom w generowaniu kreatywnych pomysłów w celu rozwiązania konkretnego problemu. Burzę mózgów można przeprowadzić na wiele sposobów, wykorzystując kolorowe karteczki, mapy myśli czy specjalne aplikacje.

Od czego zatem zacząć pracę tą metodą?

  • Najpierw należy zdefiniować problem lub pytanie. Pytanie powinno być krótkie i czytelne.
  • Następnie zaprosić uczestników.
  • Ustalić zasady generowania pomysłów oraz ich selekcji.
  • Wybrać odpowiednie narzędzie.
  • Udostępnić link, gdy korzystamy z TIK.

Najważniejszym składnikiem udanej burzy mózgów online jest posiadanie odpowiednich narzędzi, które umożliwiają wszystkim współpracę w czasie rzeczywistym. Jednym z takich rozwiązań jest strona https://www.brainstormer.online/, która sprawdzi się w trybie pracy zdalnej i w trakcie nauki stacjonarnej.

 

Oto krótka instrukcja:

1. Otwórz stronę i wybierz przycisk SETUP BRAINSTORM (Konfiguracja burzy mózgów).

2. Wpisz pytanie (PROBLEM TO SOLVE) oraz swoje imię (NAME). Następnie otwórz sesję, klikając przycisk CREATE BRAINSTORM (Stwórz burzę mózgów)

3. Ustal czas na odpowiedź, następnie udostępnij uczestnikom link przyciskiem Share link, uruchom aktywność klikając na START BRAINSTORM (Uruchom Burzę mózgów).

4. Uczeń po uruchomieniu linku wpisuje swoje imię i udziela odpowiedzi.

5. Aplikacja daje uczestnikom burzy mózgów możliwość głosowania na poszczególne propozycje. Wystarczy, ze nauczyciel kliknie przycisk GO TO VOTING.

6. Uczniowie klikając na gwiazdkę dodaną do każdej propozycji i potwierdzając przyciskiem DONE, oddają swoje głosy.

7. Wyniki głosowania można poprać w pliku PDF lub wysłać mailem.

Zachęcamy do sprawdzenia!

 

Notka o autorce: Zyta Czechowska jest absolwentką UAM w Poznaniu na kierunku pedagogika specjalna, od ponad 20 lat terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „Czas TIKa”, prowadzi warsztaty, szkolenia i Rady Pedagogiczne dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Mistrzów Kodowania w zakresie programowania. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Ambasadorka Programu eTwinning. Nauczyciel Roku 2019 w konkursie Głosu Nauczycielskiego. Niniejszy wpis ukazał się w blogu Specjalni.pl.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie