Burza mózgów online

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Burza mózgów to jedna z metod aktywizujących, która może pomóc uczniom w generowaniu kreatywnych pomysłów w celu rozwiązania konkretnego problemu. Burzę mózgów można przeprowadzić na wiele sposobów, wykorzystując kolorowe karteczki, mapy myśli czy specjalne aplikacje.

Od czego zatem zacząć pracę tą metodą?

  • Najpierw należy zdefiniować problem lub pytanie. Pytanie powinno być krótkie i czytelne.
  • Następnie zaprosić uczestników.
  • Ustalić zasady generowania pomysłów oraz ich selekcji.
  • Wybrać odpowiednie narzędzie.
  • Udostępnić link, gdy korzystamy z TIK.

Najważniejszym składnikiem udanej burzy mózgów online jest posiadanie odpowiednich narzędzi, które umożliwiają wszystkim współpracę w czasie rzeczywistym. Jednym z takich rozwiązań jest strona https://www.brainstormer.online/, która sprawdzi się w trybie pracy zdalnej i w trakcie nauki stacjonarnej.

 

Oto krótka instrukcja:

1. Otwórz stronę i wybierz przycisk SETUP BRAINSTORM (Konfiguracja burzy mózgów).

2. Wpisz pytanie (PROBLEM TO SOLVE) oraz swoje imię (NAME). Następnie otwórz sesję, klikając przycisk CREATE BRAINSTORM (Stwórz burzę mózgów)

3. Ustal czas na odpowiedź, następnie udostępnij uczestnikom link przyciskiem Share link, uruchom aktywność klikając na START BRAINSTORM (Uruchom Burzę mózgów).

4. Uczeń po uruchomieniu linku wpisuje swoje imię i udziela odpowiedzi.

5. Aplikacja daje uczestnikom burzy mózgów możliwość głosowania na poszczególne propozycje. Wystarczy, ze nauczyciel kliknie przycisk GO TO VOTING.

6. Uczniowie klikając na gwiazdkę dodaną do każdej propozycji i potwierdzając przyciskiem DONE, oddają swoje głosy.

7. Wyniki głosowania można poprać w pliku PDF lub wysłać mailem.

Zachęcamy do sprawdzenia!

 

Notka o autorce: Zyta Czechowska jest absolwentką UAM w Poznaniu na kierunku pedagogika specjalna, od ponad 20 lat terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „Czas TIKa”, prowadzi warsztaty, szkolenia i Rady Pedagogiczne dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Mistrzów Kodowania w zakresie programowania. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Ambasadorka Programu eTwinning. Nauczyciel Roku 2019 w konkursie Głosu Nauczycielskiego. Niniejszy wpis ukazał się w blogu Specjalni.pl.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie