Witamy w nowym, gruntownie przebudowanym portalu o nowoczesnej edukacji. Edunews skończył w tym roku trzy lata, a w przestrzeni wirtualnej i nowych technologiach edukacyjnych to cała epoka. Edukacja się cały czas zmienia, więc my również nie chcieliśmy stać w miejscu, mimo nieustannie rosnącej popularności serwisu. Uznaliśmy, że czas nieco zmienić strukturę portalu, ponieważ zgromadziliśmy już ponad 1500 artykułów i opracowań, które warto szerzej prezentować. Dlatego nowy rok szkolny zdecydowaliśmy się rozpocząć z nową, pogłębioną strukturą działów portalu. Odchodzimy tym samym trochę od modelu blogowego serwisu, chociaż zachowujemy wiele elementów, do których byliście Państwo przyzwyczajeni. Na stronie głównej będzie widać teraz znacznie więcej treści edukacyjnych, dzięki czemu będzie można wygodniej korzystać z serwisu.(C) EDUNEWS.PL

Liczba artykułów w naszym serwisie przekroczyła 1500. Jak na niecałe 4 lata działalności, to chyba dość dużo materiałów poświęconych nowoczesnej edukacji w jej wielowymiarowych aspektach. Dlatego jako redakcja postanowiliśmy wracać do niektórych publikacji z przeszłości, wychodząc z założenia, że są wśród nich i prawdziwe perełki i ważne głosy, które mimo upływu lat nie straciły na ważności i sile.(C) EDUNEWS.PL

Dziś mamy do czynienia z nowym uczniem i w pewien sposób z nowym światem edukacji, w którym aby dotrzeć do ucznia, trzeba posługiwać się zupełnie innym zestawem narzędzi niż w XX wieku. W zasięgu rąk – dzieci, rodziców i nauczycieli – pojawił się nowy świat edukacji, niosąc za sobą bogactwo interaktywnych i społecznościowych narzędzi oraz technik, które w naturalny sposób wykorzystywane są codziennie przez młodych ludzi, „cyfrowych tubylców”. Tradycyjna kreda, tablica i dobry nauczyciel mogą okazać się niewystarczające dla zapewnienia efektywności procesu edukacji. Nowy uczeń w informacyjnym społeczeństwie wymaga zupełnie nowego podejścia w nauczaniu, dzięki któremu potrafił będzie przetworzyć docierającą do niego informację w wiedzę.PHOTO: SXC.HU

W MEN opracowano program "Nowe Technologie Edukacji", który jest planem działań rządu na lata 2009-2011 dotyczącym nauczania dzieci i młodzieży w zakresie funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby już dziś oswajać się z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi na różnych przedmiotach. Najlepiej korzystać przy tym z doświadczeń edukatorów z innych krajów.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie