Jak będzie zmieniać się edukacja?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Edukacja jako obszar kluczowy dla rozwoju społecznego wymaga analiz wybiegających daleko w przyszłość. Możemy i powinniśmy próbować przewidzieć, w którą stronę może rozwijać się szkolnictwo oraz jakie będą implikacje tych zmian. W raporcie "Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia", przygotowanym na zlecenie Instytutu Obywatelskiego a autorstwa Witolda Kołodziejczyka („Edukacja i Dialog”) i Marcina Polaka (Edunews.pl), mowa jest więc o wyzwaniach dla edukacji XXI wieku.(C) Instytut Obywatelski

Już Albert Camus powiedział, że szkoła przygotowuje dzieci do życia w świecie, który nie istnieje. Autorzy raportu zwracają szczególną uwagę na globalne związki i zależności, które mają wpływ na procesy uczenia się. Wskazują na to, jakie czynniki w największym stopniu wpływają na procesy edukacyjne, jakie są scenariusze i tendencje zmian. Zadają pytania o kształt edukacji XXI wieku, o zmianę roli nauczyciela przyszłości oraz kluczowe pytanie o wymiar osobisty edukacji. Po co się uczyć w XXI wieku?

Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia -  raport do pobrania na stronie Instytutu Obywatelskiego.

Polecamy :-)

Redakcja Edunews.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie