Rzadki to widok: sala wypełniona uczestnikami po brzegi, że aż nogi nie było gdzie wcisnąć. I jeszcze sporo osób poza salą przed telewizorem z relacją na żywo. Nie to nie obrady Sejmu (tam taki tłum robią za grubą kasę). Co to takiego? Debata o e-podręcznikach w siedzibie Gazety Wyborczej. Czy w tym temacie wiadomo coś więcej? Chyba tak, ale również wiemy, że ciągle jeszcze mało wiemy i dużo prac przed nami...(C) Edunews.pl

Temat e-podręczników ostatnio trochę jest mniej obecny w mediach. Ciekawy jestem, czy po jutrzejszej debacie w siedzibie Gazety Wyborczej (Cyfrowe podręczniki – jakie będą?) media znów zapełnią się ognistymi wypowiedziami zapowiadającymi koniec wolnej konkurencji na rynku podręczników i nadchodzącą cyfrowo-wydawniczą katastrofę made in ORE?photo: istockphoto.com

O trendach we współczesnej edukacji napisano już wiele i ciągle powstają nowe opracowania. Na naszych oczach zmienia się bowiem środowisko, w którym żyjemy. Dziesięć lat temu dokonywanie czynności bankowych przez ekran własnego komputera było jeszcze czymś wyjątkowym; dziś możemy w pełni kontrolować swoje finanse w telefonie z ekranem dotykowym. Podobnie zmienia się szkoła, choć tempo tych zmian jest wolniejsze.(C) Monkey Business - fotolia.com

Nie potrafimy spokojnie rozmawiać o pracy i pensjach nauczycieli – zauważa Aleksandra Pezda na łamach ostatnich „Wysokich Obcasów“. „Nauczyciele żadają od nas [dziennikarzy] prostego wyboru: albo jesteś z nami, albo przeciw nam! O ich pracy i pensjach od lat nie ma innej rozmowy – tylko na takich wielkich emocjach. Dlaczego? Bo to nie jest walka wyłącznie o pieniądze. To jest walka o honor.“(C) Edunews.pl

W czasach, w których ministrowie finansów mniejszych lub większych potęg ekonomicznych świata zastanawiają się, gdzie szukać budżetowych oszczędności, idea otwartej nauki i otwartej edukacji zaczyna zdobywać coraz większe grono zwolenników. Zarówno w społeczeństwie, jak i w administracji publicznej.photo: sxc.hu

Dyskusja, która przetoczyła się ostatnio przez polskie media w związku z projektem Cyfrowa Szkoła i pomysłem na bezpłatne e-podręczniki, ominęła jeden ważny, może nawet ważniejszy niż inne wątek, który we współczesnym cyfrowym świecie nabiera szczególnego znaczenia. Może nie ma już w ogóle potrzeby i uzasadnienia dla używania podręczników w szkołach?photo: istockphoto.com

Koniec roku szkolnego to dobry temat na przypomnienie wyników sondy Edunews.pl dotyczącej komunikowania się nauczycieli z rodzicami i vice versa. Chociaż w sondzie oddano jedynie 163 głosy, wydaje się, że jej wyniki potwierdzają pewien stan, z jakim mamy do czynienia w szkołach. Głównym powodem kontaktów są oceny ucznia w szkole.photo: sxc.hu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie