media i edukacjaUczniowie coraz chętniej tworzą własne filmy, często dokumentując wydarzenia mające miejsce w ich otoczeniu, ale również sięgając po bardziej ambitne tematy. Dlatego z myślą o młodych filmowcach przypominamy dziś ciekawą wypowiedź Piotra Stasika, reżysera filmów dokumentalnych, członka Zespołu Filmowego Paladino, animatora warsztatów filmowych.
 

media i edukacjaAmerykańskie Towarzystwo Bibliotekarzy Szkolnych (AASL), opublikowało na swojej stronie 25 najlepszych anglojęzycznych stron internetowych do nauki i nauczania. Ranking podzielono na kilka kategorii, między innymi: dzielenie się multimediami, cyfrowe programy do tworzenia opowiadań, zarządzanie i organizowanie treści, sieci społeczne i komunikacja.
 

media i edukacjaPakiet Filmoteki Szkolnej trafił do 14.000 szkół ponadpodstawowych w całym kraju. Wielu nauczycieli jednak albo nie wie, że ma zestaw 55 polskich filmów w swojej placówce, albo nie potrafi go używać. Dlatego wszystkich tych, którzy mają pakiet w swojej szkole, Centrum Edukacji Obywatelskiej zachęca do przyłączenia się do programu Filmoteka Szkolna.Akcja!
 

media i edukacjaNa temat edukacji medialnej zabrał niedawno głos Barack Obama, prezydent, który z pełną świadomością wykorzystał siłę mediów społecznościowych, aby zwyciężyć w wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych. Warto przytoczyć fragmenty jego wystąpienia na Uniwersytecie Hampton, ponieważ wiele uwagi poświęcił przygotowaniu do korzystania z mediów.
 

media i edukacja'Film był fajny, podobał się nam' - na tym stwierdzeniu dyskusja o filmie często się kończy. Nauczyciele po usłyszeniu takiej opinii mogą czuć się bezradni. Co zrobić, żeby uczniowie bardziej świadomie podchodzili do filmów? Przeczytajcie tekst o filmowym analfabetyzmie przygotowany na potrzeby projektu Filmoteki Szkolnej Centrum Edukacji Obywatelskiej.
 

media i edukacjaInternet staje się platformą dostarczania i tworzenia informacji oraz nowych form komunikacji, coraz bardziej użyteczną dla ludzi świata nauki. Podczas wykładu "Nauka w pajęczynie uczonych" dr Paweł Szczęsny z Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego pokazywał, jak internet pomaga w pracy uczonym i jakie możliwości się w nim kryją.
 

media i edukacjaJest niemożliwe, by szkoła stała się instytucją ściśle splecioną z doświadczeniem kulturowym. Ale – pomimo, że dokumenty programowe mogą świadczyć o czymś innym – szkoła już się zmieniła – mówi prof. Tomasz Szkudlarek, kierownik Zakładu Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych przy Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie