Kamerą nie tylko rejestrujemy codzienność, za jej pomocą możemy opowiadać historie, zwrócić uwagę innych na ważne dla nas sprawy. Wiele filmów powstaje pod wpływem chwili, zgrywamy je na nasze urządzenia, a potem o nich zapominamy. Odkrywamy je po pewnym czasie czyszcząc dyski...CC-BY Centrum Edukacji Obywatelskiej

Z Facebooka korzysta już niemal 1,6 miliarda ludzi na całym świecie. Dzielą się informacjami i... swoimi danymi osobistymi. Niewielu użytkowników wie o możliwości udostępniania tylko części swoich danych innym internautom. Zwłaszcza młodzi użytkownicy internetu mają kłopot z ochroną swojej prywatności. Jak temu zaradzić?CC-BY-ND Fundacja Dzieci Niczyje

Według badania Biblioteki Narodowej 61% Polaków, w ubiegłym roku nie przeczytało żadnej książki. Z drugiej strony rośnie popularność e-czytania. Jak donosi Eniro Polska, tylko w październiku bieżącego roku wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl, zanotowała 500%-owy wzrost zapytań o hasło „audiobook”. Czy to dowód na to, że polskie społeczeństwo staje się bardziej cyfrowe?fot. Fotolia.com

Z Europejskiego Badania Kompetencji Językowych ESCL, które zostało przeprowadzone w 14 krajach w 2011 r. wynika, że polscy gimnazjaliści prezentują jeden z najniższych w Europie poziomów znajomości języka angielskiego. Tymczasem obecnie znajomość języka obcego to niemal warunek konieczny do funkcjonowania w społeczeństwie, pracy i rozwoju, w tym także uczenia się przez całe życie. Co zrobić?fot. sxc.hu

Jak odnaleźć się w szumie medialnym, który nas otacza? Jak selekcjonować informacje, których potrzebujemy? Jak nie dać się zwieść medialnym przekazom? To kilka z pytań, na które próbujemy odpowiedzieć w ramach edukacji medialnej.fot. sxc.hu

Walka nie kończy się po gongu, czyli jak pokonać agresję – to tytuł pierwszego z filmów z serii „Zagrożenia dorosłego świata – jak sobie z nimi radzić”, zrealizowanego przez firmę Tutto Arts & Media. Jest to pakiet nowoczesnych filmów edukacyjnych na lekcje wychowawcze, przeznaczonych dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.fot. sxc.hu

Trwająca dyskusja nad zmianami prawa autorskiego powinna dotyczyć także edukacji. W przypadku szkół obecne zapisy prawne nie nadążają za rzeczywistością i zamiast wzmacniać kreatywność nauczycieli i uczniów bardzo ją ograniczają. Do tego dochodzi brak wiedzy i świadomości, w jaki sposób nauczyciele i uczniowie dziś mogą korzystać z dozwolonego użytku edukacyjnego. Już wkrótce Centrum Cyfrowe przedstawi raport dotyczący reformy prawa autorskiego dla edukacji. Dziś chcemy rozpocząć dyskusję o tym, co nas uwiera w prawie autorskim z perspektywy edukacji.fot. sxc.hu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie