Co z tym internetem?

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Co właściwie internet może nam zrobić z relacjami? Czy sieć przeszkadza nawiązywaniu relacji międzyludzkich, czy je wręcz pogłębia? Czy to szansa czy zagrożenie dla kształtowania relacji między młodymi osobami oraz między młodymi i dorosłymi lub między osobami dorosłymi?

Kiedy pojawił się na rynku walkman, od razu pojawiło się wiele tekstów pedagogicznych, które mówiły o wyalienowaniu jego miłośników, negatywnym wpływie na związki międzyludzkie, a w ogóle to przyczyni się do utraty słuchu przez jego użytkowników. Nic takiego się nie stało, choć o zagrożeniach związanych z walkmanem napisano grube tomy. Podobnie wcześniej pisano też o telewizji i jej negatywnym wpływie na rozwój. Jak to jest zatem z tymi zagrożeniami?

Internet to tylko jedno z wielu narzędzi, które używamy na co dzień. Możemy je używać w różny sposób, także taki, który będzie nam mógł zaszkodzić. Istotne jest jednak to, żeby starać się znaleźć zawsze punkt równowagi - sam internet nie jest ani zły, ani dobry. Ale może zostać użyty w dobrej lub złej wierze i różne będą efekty wykorzystania tego narzędzia. O zagrożeniach powinniśmy rozmawiać, ale również musimy akcentować korzyści i pozytywne strony sieci.

Zapraszamy na świetne wystąpienie prof. UAM Jacka Pyżalskiego z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i członka Superbelfrów RP, podczas konferencji INSPIR@CJE 2015 - JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ? (Warszawa, 2-3 lipca 2015). W jego wykładzie znajdziemy wiele ciekawych i zaskakujących informacji, a także przytaczane wyniki badań, które wskazują, że z tym internetem wcale nie jest aż tak źle, jak niektórym się wydaje.

***

Organizatorami Inspir@cji 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska.

Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partner medialny: Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Zobacz inne wystąpienia z INSPIR@CJI 2015:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie