Inspir@cje 2015 - Konferencja

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edunews logo

 

KONFERENCJA INNOWACYJNYCH NAUCZYCIELI I EDUKATORÓW

INSPIR@CJE 2015 – JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ?

Warszawa, 2-3 lipca 2015 roku

#Inspiracje2015

 

Witamy serdecznie! Już po raz trzeci zapraszamy Państwa do udziału w wyjątkowym wydarzeniu edukacyjnym, które zostało wymyślone i zaprojektowane specjalnie pod potrzeby środowisk edukacyjnych: dyrektorów i nauczycieli w szkołach wszystkich typów, edukatorów, doradców, działaczy organizacji edukacyjnych.

Wyróżnikiem INSPIR@CJI jest praktyczne podejście do edukacji szkolnej, proponowanie nowych i często nowatorskich rozwiązań, dzielenie się pomysłami, metodami pracy, podpowiadanie, co się sprawdza, a co nie. Choć celem INSPIR@CJI jest debata edukacyjna, staramy się raczej unikać zagadnień teoretycznych. Koncentrujemy się na zagadnieniach związanych z szeroko rozumianą działalnością dydaktyczną szkoły, zapraszając do wypowiedzi przede wszystkim praktyków - aktywnych edukatorów i nauczycieli, w tym także nauczycieli-konsultantów i nauczycieli akademickich, których wspólną cechą jest rzeczywiste działanie na rzecz rozwoju systemu edukacji w Polsce. INSPIR@CJE nie są konferencją naukową, są natomiast niepowtarzalnym spotkaniem edukacyjnych innowatorów, eduzmieniaczy i superbelfrów.

Tegoroczne wystąpienia i dyskusje INSPIR@CJI mają na celu szersze spojrzenie na edukację szkolną i stymulowanie zmiany myślenia o edukacji i uczeniu się w świecie, w którym wokół nas wszystko się zmienia. Zwracamy uwagę na nowe zagadnienia, które do tej pory nie były przedmiotem szerszej refleksji w szkołach, m.in.: neurodydaktykę; wpływ przestrzeni na uczenie się; indywidualizację nauczania; modele wykorzystania technologii edukacyjnych w celu podnoszenia jakości uczenia (się); wewnątrzszkolny system doskonalenia nauczycieli. Nie zabraknie też prezentacji nowych narzędzi TIK, które pomogą nauczycielom w organizacji nieszablonowych i interaktywnych zajęć z uczniami. Dużo miejsca poświęcimy różnym formom komunikacji w ramach społeczności szkolnej.

INSPIR@CJE to jedna z form debaty edukacyjnej, którą od wielu lat prowadzi redakcja portalu Edunews.pl. Wiemy mniej więcej, jakie są bolączki systemu edukacji, natomiast trudno jest jednoznacznie określić, jaka jest wizja szkoły, którą chcielibyśmy rozwijać w Polsce. Dlatego wspólnie zastanawiamy się, co warto zmienić. Uważamy, że polska edukacja może być skutecznie poprawiana i modernizowana dzięki oddolnym inicjatywom, które rodzą się w szkole lub tuż obok szkoły, a które są realizowane przez nauczycieli i inne osoby mające bliski, codzienny związek z edukacją. Uważamy, że polska szkoła może być coraz lepsza tylko dzięki nauczycielom, a nie odgórnym nakazom i wytycznym. W polskich szkołach pracuje wielu wspaniałych nauczycieli, którzy osiągają sukcesy pedagogiczne nie tylko w swojej klasie, ale także w kraju i na arenie międzynarodowej. Dowodem na to są m.in. projekty współpracy krajowej i międzynarodowej prowadzone w ramach programu eTwinning. Na konferencji INSPIR@CJE chcemy pokazywać takie osoby i ich projekty, promować dobre praktyki, które mogą poprawiać jakość kształcenia w szkołach. W tym celu również, jeszcze przed konferencją, zaczęliśmy cykl pt. ZWYKLI-NIEZWYKLI (NAUCZYCIELE) na naszym kanale Facebooka; spotkacie tam wielu nauczycieli, od których można się naprawdę wiele nauczyć!

INSPIR@CJE dają do myślenia tym, którym rzeczywiście zależy na rozwoju polskiej szkoły. Inspirują do działania, o czym donoszą nam chętnie uczestnicy konferencji. W tym roku udało nam się uruchomić osobny serwis www.edudoskonalenie.pl, w którym podsumowujemy każdą z zorganizowanych INSPIR@CJI. Można w nim znaleźć przegląd zagadnień prezentowanych w ubiegłych latach, w tym wiele ciekawych podpowiedzi pod kątem poprawy nauczania tematów. Kto chce sobie przypomnieć, o czym już mówiliśmy - powinien tam zajrzeć.

Spotkajmy się po raz kolejny na wyjątkowym wydarzeniu edukacyjnym w pierwszym tygodniu wakacji. 

Serdecznie zapraszamy do udziału!

Zachęcamy też do prenumeraty serwisu Wiadomości / Newslettera portalu Edunews.pl (na stronie głównej) - bądźmy w stałym kontakcie.

Redakcja Edunews.pl, zespół Fundacji Think! oraz Think Global sp. z o.o.

przy współpracy z nauczycielami społeczności Superbelfrzy RP

***

Tu znajdziesz więcej informacji:

PROGRAM KONFERENCJI (ORAZ FILMY Z WYSTĄPIEŃ)

WARUNKI UCZESTNICTWA
(TU RÓWNIEŻ INFORMACJA O PROPONOWANYCH HOTELACH) 

FORMULARZ ZGŁOSZENIA
REKRUTACJA ZAKOŃCZONA - BRAK MIEJSC  

MAPA DLA UCZESTNIKÓW


ORGANIZATORZY:

        


PARTNER MERYTORYCZNY:

PARTNER STRATEGICZNY:

PARTNERZY INSTYTUCJONALNI:

frse logo_rgb_225              


PARTNERZY BIZNESOWI:

 

PARTNERZY MEDIALNI:


    

{jacomment off}

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie