Jaka będzie szkoła przyszłości?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Aż 233 filmów, przedstawiających wizję edukacji przyszłości, nadesłały zespoły szkolne złożone z uczniów i nauczycieli z całej Polski w konkursie „Kamera! Akcja! Nowoczesna Edukacja”. Zadaniem, które postawiliśmy przez zespołami szkolnymi było przygotowanie filmowej wizji szkoły za 10, 20 albo 30 lat. Uczniowie i nauczyciele mieli wspólnie zastanowić się, co zrobić, aby nauka stała się czymś tożsamym z radością odkrywania i budzeniem ciekawości.fot. MillionYou.com

„Chcieliśmy pobudzić myślenie uczniów i nauczycieli o edukacji przyszłości, szkole marzeń, dobrych rozwiązaniach edukacyjnych – tak aby zastanowili się nad swoimi potrzebami i znaleźli pomysły, które wpłyną na większą efektywność i radość czerpaną z nauki. Patrząc przez pryzmat ilości i jakości zgłoszeń, zaangażowania i setek doskonałych pomysłów zaproponowanych przez uczestników widać, że nasz pomysł trafił na niezwykle podatny grunt. Dzieci i młodzież oraz nauczyciele wiedzą, co należy zrobić żeby było i ciekawiej, i przyjemniej. Wszyscy powinniśmy częściej wsłuchiwać się w ich głos.” – mówi Andrzej Molski, prezes Young Digital Planet SA. 

Pula nagród wyniosła 39 000 zł. Laureaci zostali wybrani spośród 12 filmów nominowanych przez Jury (każdy z nich otrzymał 1000 zł nagrody). Dodatkowe nagrody zostały przeznaczone dla głosowania publiczności, gdzie osoby kibicujące danym szkołom mogły wesprzeć swoich faworytów i pomóc im wygrać po 500 zł (6 nagród równorzędnych).

Przeprowadzenie wyboru faworytów na dwóch równoległych płaszczyznach (jury oraz publiczność) umożliwiło zaangażowanie w inicjatywę maksymalnej liczby osób. Statystyki wyglądają następująco:

  • wszystkie filmy zgłoszone na konkurs obejrzano w sumie już ponad 110 000 razy,
  • na filmy w głosowaniu publiczności oddano prawie 14 000 głosów,
  • strony konkursowe w serwisie MillionYou obejrzano ponad 166 000 razy,

Laureaci konkursu:

1. miejsce: Zespół Szkół TAK im. Ireny Sendlerowej w Opolu za film pt. „Zagrajmy w szkołę”. Piękna wizja edukacji: przepełniona interakcją, najnowszymi i najbardziej cenionymi trendami oraz świetną zabawą. Do tego doskonała realizacja. Tak chcielibyśmy widzieć szkołę przyszłości!

2. miejsce: I Liceum Ogólnokształcące im. Tomasza Zana we Wschowie za film pt. „Nowoczesna edukacja… już jest”. Nowoczesna edukacja wcale nie musi być melodią przyszłości. Ten film pokazuje, jak niewiele trzeba, aby technologia stała się codziennością w szkolnictwie. Szukacie recepty na nudne lekcje? Oto ona!

3. miejsce: I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli za film pt. „Glass future”. Realizacja tego filmu pokazuje, że efekty specjalne powinny być środkiem, a nie celem. Humor, pomysłowość oraz technologia zarówno w szkole, jak i w codzienności, to kolejne atuty filmu.

„Zaobserwowaliśmy znaczący wzrost jakości nadesłanych prac w stosunku do konkursów adresowanych do środowisk szkolnych, które zrealizowaliśmy. Dostępność nowoczesnych technologii i umiejętne posługiwanie się nimi daje szansę na powstanie wartościowych materiałów. Kultura staje się w coraz większym stopniu i młode pokolenie doskonale to czuje.“ – mówi Jan Okulicz-Kozaryn z MillionYou.com.

Patronat medialny nad konkursem sprawowały: Redakcja Czasopism Pedagogicznych EduPress oraz „Głos nauczycielski”. Akcję promocyjną w szkołach wspierał Edunews.pl.

Wszystkie szczegóły – informacje o zasadach i nagrodach znajdują się na stronie www.millionyou.com oraz www.ydp.pl. Zapraszamy do oglądania filmów!

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie