Stare i nowe trendy w edukacji

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Można spróbować parafrazować powiedzenie Heraklita z Efezu i powiedzieć, że edukacja też płynie (skoro płynie wszystko). Zatem edukatorzy nie powinni przyzwyczajać się do tego, co było im bliskie, lecz zawsze wypatrywać czy coś się w tej edukacji nie zmienia. Spróbujmy na to spojrzeć poprzez proste zestawienie.fot. Fotolia.com

Jackie Gerstein, amerykańska edukatorka, od 2009 r. prowadzi w sieci popularnego bloga poświęconego szeroko rozumianej edukacji – User Generated Education. Wśród najpopularniejszych tagów jego licznych wpisów najważniejsze miejsca zajmują „edukacja“, „edukacyjne zmiany“ i „reforma szkoły“. Analizuje ona różne trendy i zjawiska, a na ich podstawie formułuje propozycje pod kątem przebudowy szkolnictwa i zmian w edukacji. Jak pisze, wierzy w „edukację taką, jaką powinna być – opartą na pasji.“

Jeden z jej najświeższych wpisów w 2014 r. zawiera ciekawe zestawienie starych i nowych trendów. Można do niego podchodzić z dystansem, ale nie zaszkodzi (nawet zalecane jest) przeanalizować własne praktyki edukacyjne pod kątem zgodności z trendami.

Tabela 1. Tłumaczenie zestawienia trendów autorstwa Jackie Gerstein - Edunews.pl.

Pytanie retoryczne – które trendy są bliższe obecnemu systemowi edukacji w Polsce?

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb
Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie