Przy wtórze posępnej muzyki i pohukiwania sów powoli otwiera się ciężka, kuta brama. Ścieżka wiedzie do budynku będącego wypadkową nawiedzonego domu, Arkham Asylum z kreskówki Batman i hotelu Normana Batesa z Psychozy. Miejsce to jest hotelem i jest w nim wiele mieszkań, z których każde jest pułapką niekorzystnego kredytu.
Tym, co daje napęd do życia i ułatwia człowiekowi kształtowanie środowiska społecznego zgodnie z obranymi przez niego celami, jest postawa zwana potocznie przedsiębiorczą. Przejawia się ona inicjatywą w podejmowaniu różnorodnych działań, twórczym podejściem do otaczającej rzeczywistości oraz zdolnością do samodzielnego dbania o zaspokojenie własnych potrzeb.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości skłania do zastanowienia się nad przyszłością edukacji w zakresie przedsiębiorczości i finansów osobistych. Opublikowany raport fundacji Polska Przedsiębiorcza i FOR wskazuje na potrzebę zmiany podejścia do nauczania przedsiębiorczości w szkołach. Warto moim zdaniem rozszerzyć dyskusję o równie ważne wątki finansowe.
Na inaugurację Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości zaprezentowano raport Jak uwolnić przedsiębiorczość w Polsce?, przygotowany na podstawie badań SMG/KRC na zlecenie fundacji Polski Przedsiębiorczej i Forum Obywatelskiego Rozwoju. Szeroko opisuje on istniejące bariery w rozwoju przedsiębiorczości, podpowiada rozwiązania, które trzeba przyjąć.
Postawa przedsiębiorcza jest motorem zmian w gospodarce i społeczeństwie. Nie da się jej wytworzyć działaniami administracyjnymi lub organizacją samych lekcji na temat przedsiębiorczości. Musi powstać środowisko społeczne, które aktywnie wspiera przedsiębiorcze postawy i które pozwala zakwitnąć kreatywnym inicjatywom, zwłaszcza młodych ludzi.
Pierwsze ślady człowieka na Wyspie Man pochodzą sprzed 10 tysięcy lat. Mądrze zarządzana przez władze samorządowe jest również miejscem, w którym kwitnie innowacyjna gospodarka i edukacja. A to dzięki udanemu wdrożeniu programu 1:1, czyli wyposażeniu wszystkich uczniów w komputery używane do nauki na różnych przedmiotach.
Enquiring Minds to program, którego realizacja rozpoczęła się 3 lata temu. Jest on odpowiedzią na wątpliwości, jakie pojawiły się w debacie na temat edukacji w Wielkiej Brytanii - czy programy nauczania obowiązujące w szkołach są odpowiednie dla młodych osób, którzy w dorosłe życie wchodzą już w XXI wieku i w zupełnie innych warunkach niż ich rodzice.