Dzieci wydają w Polsce ponad 300 mln złotych miesięcznie – wynika z wyliczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), dotyczących 6 milionów dzieci w wieku 7-18 lat. Urząd zwraca uwagę na to, że dzieci i młodzież są szczególnie narażone na negatywne konsekwencje nieznajomości reguł rynku, co mogą wykorzystywać nieuczciwi sprzedawcy.

Pod koniec 2006 r. w tygodniku Time ukazał się pod tym tytułem głośny artykuł dotyczący wyzwań i wymagań wobec współczesnego systemu publicznej edukacji. Wprawdzie autorzy tekstu skupili się na sytuacji w amerykańskich szkołach, ale w zasadzie sformułowane w nim wnioski dotyczą w takim samym stopniu i polskich szkół (tylko czy wieku XX czy jeszcze XIX)?
W ciągu kilkunastu lat sieć Internetu rozwinęła się z niewielkiego narzędzia służącego naukowcom w globalne narzędzie informacji i komunikacji służące miliardom ludzi. Obecnie wraca do swoich źródeł, do roli narzędzia służącego pisaniu i czytaniu, ale w znacznie szerszym kontekście społecznym i przy większej partycypacji jego użytkowników: web 2.0.
Pod wpływem dynamicznego rozwoju nowych technologii zmienia się również krajobraz edukacji na uczelniach wyższych. Autorzy Horizon Report 2007 zwracają uwagę na sześć rozwiązań technologicznych, które będą miały istotny wpływ na rozwój technik nauczania i uczenia się w szkolnictwie wyższym w najbliższych 1-5 latach.
Młodzi ludzie, uczniowie, naprawdę chcą uczestniczyć w ważnych wydarzeniach publicznych, takich jak wybór nowego parlamentu albo wybór nowego prezydenta. Rozmowa Gazety Szkolnej z dr Jackiem Strzemiecznym, dyrektorem Centrum Edukacji Obywatelskiej, na temat edukacji obywatelskiej w polskich szkołach.

