Więcej edukacji finansowej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
edukacja finansowaRynki finansowe mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania współczesnych gospodarek i społeczeństw. Globalny kryzys finansowy szybko i łatwo rozprzestrzenił się na cały świat. Jednym z powodów, dla których ma on tak szeroki zasięg, jest brak choćby podstawowej wiedzy konsumentów na temat racjonalnego gospodarowania własnymi finansami.
 
Kryzys, o którym słychać wszędzie, którym jesteśmy ciągle bombardowani przez media, może potwierdzać tezę, że rozwój rynków finansowych w ostatniej dekadzie gwałtownie przyspieszył, ale systemy edukacji (formalnej i nieformalnej) pozostały daleko w tyle, nie nadążając za zmianami w finansowej rzeczywistości. To może tłumaczyć łatwość, z jaką miliony ludzi na całym świecie popełniało poważne błędy w zarządzaniu własnymi funduszami. Także w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej.

Świadomość niedostatku edukacji finansowej w krajach mają urzędnicy Komisji Europejskiej, którzy w Dyrekcji Generalnej ds. Rynku Wewnętrznego i Usług (DG-MARKT) już od ponad dwóch lat proponują rozwiązania zwiększające integrację rynków finansowych w celu budowy silnego, otwartego, konkurencyjnego, efektywnego ekonomicznie i nie wykluczającego nikogo rynku usług finansowych w krajach członkowskich. Takiego rynku finansowego nie da się zbudować nie podejmując inicjatyw na rzecz edukacji finansowej konsumentów we wszystkich krajach członkowskich.

O działaniach Komisji Europejskiej na rzecz propagowania w Europie wysokiej jakości inicjatyw z zakresu edukacji finansowej rozmawiamy z Danielem Kosickim z DG-MARKT. Przedstawione w rozmowie poglądy nie mogą być interpretowane jako oficjalne stanowisko Komisji Europejskiej.
 
{mp3}edukonsumfin{/mp3}
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]   
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie