Nowatorska aplikacja do nauki czytania Pszczółka jest doskonałą innowacją edukacyjną. Urozmaica zajęcia w klasach szkół podstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i uprzyjemnia naukę czytania w domu, tym samym pomagając nauczycielom, terapeutom i rodzicom w kształceniu dzieci. Aplikacja usprawnia czytanie oraz pomaga w eliminowaniu zaburzeń z nim związanych, w tym dysleksji.
Dowiedz się więcej o filmie i komunikacji społecznej
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny zaprasza uczniów szkół ponadpodstawowych do wzięcia udziału w Olimpiadzie Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej. Do wygrania roczne stypendium na Warszawskiej Szkole Filmowej, indeksy na uczelnie w całej Polsce oraz akredytacje na festiwale filmowe. Rejestracja na edycję 2019/2020 rusza 2 września i potrwa do 21 października 2019.
Rymcerze znów pojadą w Polskę
Najpopularniejszy hip-hopowy projekt profilaktyczny rusza znowu w Polskę. Dotychczas Rymcerze dotarli do ponad 380 tysięcy młodych ludzi. Dzięki wsparciu Funduszu Sprawiedliwości, raperzy poprowadzą 500 bezpłatnych spotkań do końca 2023 roku. Wychowawcy i dyrektorzy mogą zaprosić do siebie prowadzących projekt “Nie zmarnuj swojego życia” poprzez stronę projektu.
Szkoła od nowa
Tworzenie szkoły od nowa to zarówno wspaniała możliwość, jak i ogromne wyzwanie. Z pewnością mogę swoje dwudziestoletnie doświadczenie innowacyjnej edukatorki, które połączone z wiedzą i praktyką dyrektorki – transformatorki szkoły daje naprawdę bardzo szerokie spektrum działania. Nie oznacza to jednak, że cały proces tworzenia nowej placówki, jakim jest Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni, który obejmuje 17 LO i SP 37 w Gdyni, jest łatwy i pozbawiony błędów. W tym jednak rzecz, by mieć wizję, łączyć wokół niej ludzi, szukać rozwiązań i nie obawiać się porażek. Współtworzyć, działać, próbować, wyciągać wnioski – wspólnie z innymi tworzyć „Szkołę, która działa” – takie hasło wyznacza w ostatnich miesiącach kierunek, w którym z tworzoną społecznością nowego ZSO 8 w Gdyni idziemy.
Gamifikacja, czyli inna odsłona edukacji
Wymień jak najwięcej słów związanych z matematyką zaczynających się na literę “K”. Masz na to 10 sekund. Jak poszło? Ile słów udało się zapisać? Jeśli spróbowałeś wykonać to zadanie w szkolnej klasie, być może właśnie doświadczyłeś gamifikacji.
Cyfrowa wizytówka
Trudno uwierzyć, że wakacje powoli dobiegają końca. Niedługo wrócimy do szkoły, czas więc zaplanować pierwsze zajęcia tak, aby zaintrygować swoich uczniów i zaangażować ich w 100%.
STEAM w polskiej szkole
Postęp technologiczny w dzisiejszym świecie jest tak dynamiczny, że szkoła ze swoimi XIX wiecznymi metodami jest zupełnie nieatrakcyjna dla ucznia. Obecne, młode pokolenie będzie zupełnie inne niż generacja ich rodziców i obowiązkiem naszym jest dostosowanie oferty edukacyjnej w taki sposób, by jak najlepiej przygotować młodzież do życia w rzeczywistości, której jeszcze dzisiaj nie znamy.