Najwyższa Izba Kontroli ponownie sprawdziła przygotowanie szkół do przyjęcia sześciolatków. Wszystkie szkoły zatrudniają kadrę nauczycielską wykwalifikowaną do kształcenia najmłodszych uczniów oraz posiadają odpowiednio wyposażone sale lekcyjne potrzebne do prowadzenia zajęć z sześciolatkami. Dalszego dostosowania wymagają jednak stołówki i toalety. NIK sygnalizuje, że istotnym problemem dla niektórych szkół może być konieczność organizacji zajęć dla oddziałów klas I-III w systemie zmianowym.
Ocenianie opisowe ma pomagać uczniom się uczyć
Ocenianie bieżące w formie oceniania opisowego daje uczniom i nauczycielom szansę na szersze stosowanie w szkole oceniania pomagającego się uczyć. Do tej chwili, większości ocenianie – także w zakresie codziennego, nauczycielskiego bieżącego oceniania kojarzy się ze stawianiem stopniu, które podsumowują uczenie się ucznia. Taki też jest wydźwięk jeszcze obowiązujących, a pamiętających czasy ministra Kuberskiego zapisów rozporządzenia o ocenianiu.
Zwiedzaj taniej z legitymacją nauczycielską
Jeśli zazwyczaj nie korzystasz z legitymacji nauczyciela, to podczas wakacji warto sobie o tym dokumencie przypomnieć. Dlaczego? Bo dzięki niej można podczas wakacyjnych wojaży zaoszczędzić nawet połowę pieniędzy wydawanych na bilety wstępu do turystycznych atrakcji – muzeów, skansenów… ba, czasami nawet zdarza się wejść za darmo.
Dasz radę wytłumaczyć wszystko
Polscy programiści należą do światowej czołówki. Wiemy, że potrafią tworzyć światowej klasy gry, takie jak np. Wiedźmin, ale nie wszyscy wiedzą, że potrafią także tworzyć aplikacje edukacyjne, dzięki którym będą uczyć się dzieci i młodzież na różnych kontynentach. To nie żart – jedna z najbardziej znanych obecnie na świecie aplikacji na urządzenia mobilne pochodzi z Wrocławia.
Edukacja hybrydowa, czyli blended learning (3)
Największym wyzwaniem związanym z edukacją mieszaną jest nie tyle konieczność opanowania przez uczących się określonych technologii edukacyjnych, z pomocą których będą się uczyć, lecz pewna zmiana mentalna. Muszą chcieć się uczyć, być odpowiedzialni za własne kształcenie. Każde kształcenie zdalne wymaga takiej odpowiedzialności.
Jaka edukacja medialna?
Dla polskiej młodzieży nie istnieje praktycznie problem braku dostępu do internetu. Z różnych badań wynika, że zdecydowana większość młodych ludzi często korzysta z sieci, nieco ponad połowę w sposób aktywny. Korzystają również z mediów, ale kluczowe pytanie to co z tego wynoszą. Czy potrafią wykorzystać informację zawartą w przekazie medialnym w internecie czy mediach tradycyjnych. Co z tego wynoszą?
Doradztwo zawodowe czy przygotowanie dla rynku pracy?
Lektura opublikowanego przez Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (Cedefop)* raportu zmusza do postawienia pytania, czy istnieje systemowe rozwiązanie dotyczące budowania kariery ucznia i rozwijania przedsiębiorczych postaw? Czy funkcjonuje profesjonalne i skuteczne doradztwo zawodowe i ile ma wspólnego z samym myśleniem dotyczącym kształcenia dla rynku pracy?
Ostatnie komentarze