Zapamiętać ponad 50 cyfr binarnych w trzy sekundy, a może tysiąc nowych słów w obcym języku w sześć godzin? Któż nie marzy o takich możliwościach własnego mózgu? Marzy wielu, ale niewielu wierzy, że to możliwe. Tych, którzy wierzą w możliwości własnego mózgu zapraszamy do udziału w niecodziennych mistrzostwach - w zapamiętywaniu.

Amerykańska organizacja non-profit Gamelab Institute of Play złożyła Departamentowi Edukacji miasta Nowy Jork propozycję otwarcia szkoły, która będzie wykorzystywała gry i inne narzędzia oparte na grach jako podstawowe metody nauczania uczniów w klasach ponadpodstawowych (13-19 lat). To pomysł na pierwszą na świecie szkołę Edutainment.
Park Edutainment Wannado City na Florydzie wzbogaciło się o nową ekspozycję dla młodzieży. Projekt M-Lab, wspólna inicjatywa Motoroli i Wannado City, umożliwi młodym ludziom pogłębienie wiedzy na temat nowoczesnych technologii oraz poznanie zawodu naukowca pracującego w laboratorium badawczo-rozwojowym.
Popularność gier komputerowych i video skłania instytucje edukacyjne do zastanowienia się nad wykorzystaniem tych narzędzi w edukacji społecznej. W Nowym Jorku powstało laboratorium PETLab, które zajmować się będzie badaniem gier i symulacji w procesie edukacji oraz projektowaniem i rozwojem gier edukacyjnych dla podmiotów publicznych i prywatnych.
Pomimo, że rządy i korporacje na całym świecie zwiększają inwestycje w badania i rozwój nanotechnologii, pojawiają się alarmujące sygnały, że coraz mniej studentów wybiera kierunki studiów technicznych. Gry „NanoMission” mają zainteresować przyszłych studentów nanotechnologią i możliwościami jej wykorzystania w życiu gospodarczym i społecznym.
Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Walki z Otyłością. Coraz częściej problem nadwagi i otyłości dotyczy młodzieży w wieku szkolnym, co wynika najczęściej ze zmiany trybu życia i ze zmiany nawyków żywieniowych. Według prognoz liczba otyłych dzieci i nastolatków w Europie osiągnie w 2010 r. 15 milionów, co oznacza, że jedno dziecko na dziesięcioro będzie otyłe.

