projekty edukacyjne4 718 szkół – 60 proc. więcej niż rok wcześniej - wzięło udział w Programie Społecznym „Szkoła bez przemocy” organizowanym przez dwie grupy wydawnicze Polskapresse i Media Regionalne oraz Fundację Grupy Telekomunikacji Polskiej. W roku szkolnym 2007/08 głównym celem organizatorów było wspieranie budowy społeczności szkolnych.

 

projekty edukacyjnePonad stu nauczycieli gimnazjalnych z całej Polski otrzymało wczoraj dyplomy ukończenia rocznego kursu e-learningowego, uczącego wykorzystania nowoczesnych narzędzi informatycznych w edukacji. Kurs jest częścią programu Edukacja z Internetem TP dla Nauczycieli, organizowanego przez Fundację Grupy TP i Centrum Edukacji Obywatelskiej.

 

projekty edukacyjneW związku ze Światowym Dniem Środowiska warto pokazać ciekawą inicjatywę edukacyjną, skierowaną do przedsiębiorców i społeczności lokalnych. Jest ona przykładem łączenia wątków edukacji finansowej i ekologicznej. Pokazuje, że racjonalne inwestycje w rozwiązania proekologiczne prowadzą wprost do oszczędności w firmach i w ich szerokim otoczeniu.

 

projekty edukacyjne300 komputerów, kilka kilometrów kabli sieci logicznej i elektrycznej, laptopy, rzutniki, ekrany, telefonia najnowszej generacji, a do tego 500 uczestników, z których większość odpowiada na co dzień za edukację informatyczną w szkołach. Oto w skrócie VII Ogólnopolski Zjazd Opiekunów Szkolnych Pracowni Internetowych w Mrozach.

 

narzędzia edukacyjneWebQuest jest to nowatorska metoda pracy z uczniami wykorzystująca technologię informacyjną. Celem podstawowym tej metody jest przedstawienie nowego sposobu pogłębiania wiedzy wykorzystującego elementy uczenia się zespołowego opartego na idei konstruktywizmu, czyli budowania własnej wiedzy w oparciu o zasoby Internetu.

projekty edukacyjneW Instytucie Europejskim w Łodzi odbyła się konferencja „Konstruktywizm a edukacja informatyczna”, która towarzyszyła XI Łódzkim Targom Edukacyjnym. Debatę zorganizowało Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. Prezentujemy podsumowanie konferencji, zawierające wnioski pod kątem wprowadzania zmian w systemie edukacji.

 

ict w edukacjiProces uczenia powinien jak najczęściej przybierać charakter pracy badawczej, podczas której uczniowie dostrzegają określony problem, formułują go, a następnie samodzielnie rozwiązują w drodze operacji intelektualnych i działań praktycznych. Do narzędzi dydaktycznych, które świetnie nadają się do wspomagania tego procesu zaliczają się materiały filmowe.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie