4 718 szkół – 60 proc. więcej niż rok wcześniej - wzięło udział w Programie Społecznym „Szkoła bez przemocy” organizowanym przez dwie grupy wydawnicze Polskapresse i Media Regionalne oraz Fundację Grupy Telekomunikacji Polskiej. W roku szkolnym 2007/08 głównym celem organizatorów było wspieranie budowy społeczności szkolnych.

Ponad stu nauczycieli gimnazjalnych z całej Polski otrzymało wczoraj dyplomy ukończenia rocznego kursu e-learningowego, uczącego wykorzystania nowoczesnych narzędzi informatycznych w edukacji. Kurs jest częścią programu Edukacja z Internetem TP dla Nauczycieli, organizowanego przez Fundację Grupy TP i Centrum Edukacji Obywatelskiej.
W związku ze Światowym Dniem Środowiska warto pokazać ciekawą inicjatywę edukacyjną, skierowaną do przedsiębiorców i społeczności lokalnych. Jest ona przykładem łączenia wątków edukacji finansowej i ekologicznej. Pokazuje, że racjonalne inwestycje w rozwiązania proekologiczne prowadzą wprost do oszczędności w firmach i w ich szerokim otoczeniu.
300 komputerów, kilka kilometrów kabli sieci logicznej i elektrycznej, laptopy, rzutniki, ekrany, telefonia najnowszej generacji, a do tego 500 uczestników, z których większość odpowiada na co dzień za edukację informatyczną w szkołach. Oto w skrócie VII Ogólnopolski Zjazd Opiekunów Szkolnych Pracowni Internetowych w Mrozach.
WebQuest jest to nowatorska metoda pracy z uczniami wykorzystująca technologię informacyjną. Celem podstawowym tej metody jest przedstawienie nowego sposobu pogłębiania wiedzy wykorzystującego elementy uczenia się zespołowego opartego na idei konstruktywizmu, czyli budowania własnej wiedzy w oparciu o zasoby Internetu.
Proces uczenia powinien jak najczęściej przybierać charakter pracy badawczej, podczas której uczniowie dostrzegają określony problem, formułują go, a następnie samodzielnie rozwiązują w drodze operacji intelektualnych i działań praktycznych. Do narzędzi dydaktycznych, które świetnie nadają się do wspomagania tego procesu zaliczają się materiały filmowe.

