O tym, że warto, czyli o współpracy szkoły z rodzicami

fot. Fundacja Think!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rodzice ze szkołą. Szkoła z rodzicami. Temat trudny i delikatny. Temat ważny. Szkoła to nauczyciele, uczniowie i ich rodzice. Trzy części tworzące całość. Rodzaj interakcji między tymi częściami często określa całość, czyli szkołę.

Jestem rodzicem i nauczycielem. Mój warsztat nauczycielski buduję na swoim doświadczeniu rodzicielskim. Uczestniczę w zebraniach moich dzieci i wiem, jak bardzo tego nie lubię. Wiem też, dlaczego.

Wiem też, jak trudny jest zawód nauczyciela i jak wiele ról społecznych w sobie kryje. Czy jest sposób na to, aby pogodzić coś co wydaje się być do niepogodzenia? Tak, bo wielu nauczycielom to się udało. Na co więc zwrócić uwagę? Czy są złote zasady, których warto się trzymać, aby zapewnić wspólne funkcjonowanie, pod jednym szkolnym dachem, zadowalające uczniów, rodziców i nauczycieli? Do rozmowy o szkole podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2020 zaprosiłam mamę jednego z moich uczniów. Zobaczcie, posłuchajcie:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 7-8 marca br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2020 były: 
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!, Edunews.pl oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic, Mentor, Nowa Szkoła, Fundacja Orange oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem medialnym konferencji był Głos Nauczycielski.

 

Notka o autorce: Agnieszka Chomicka-Bosy była przez wiele lat nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w jednej z warszawskich szkół podstawowych, obecnie jest edukatorka w Centralnym Domu Technologii w Warszawie i trenerką w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog (d. Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania). Członkini grupy Superbelfrzy Mini. Symbioza rodzic-szkoła jest jej szczególnie bliska.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie