O tym, że warto, czyli o współpracy szkoły z rodzicami

fot. Fundacja Think!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rodzice ze szkołą. Szkoła z rodzicami. Temat trudny i delikatny. Temat ważny. Szkoła to nauczyciele, uczniowie i ich rodzice. Trzy części tworzące całość. Rodzaj interakcji między tymi częściami często określa całość, czyli szkołę.

Jestem rodzicem i nauczycielem. Mój warsztat nauczycielski buduję na swoim doświadczeniu rodzicielskim. Uczestniczę w zebraniach moich dzieci i wiem, jak bardzo tego nie lubię. Wiem też, dlaczego.

Wiem też, jak trudny jest zawód nauczyciela i jak wiele ról społecznych w sobie kryje. Czy jest sposób na to, aby pogodzić coś co wydaje się być do niepogodzenia? Tak, bo wielu nauczycielom to się udało. Na co więc zwrócić uwagę? Czy są złote zasady, których warto się trzymać, aby zapewnić wspólne funkcjonowanie, pod jednym szkolnym dachem, zadowalające uczniów, rodziców i nauczycieli? Do rozmowy o szkole podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2020 zaprosiłam mamę jednego z moich uczniów. Zobaczcie, posłuchajcie:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 7-8 marca br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2020 były: 
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!, Edunews.pl oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic, Mentor, Nowa Szkoła, Fundacja Orange oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem medialnym konferencji był Głos Nauczycielski.

 

Notka o autorce: Agnieszka Chomicka-Bosy była przez wiele lat nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w jednej z warszawskich szkół podstawowych, obecnie jest edukatorka w Centralnym Domu Technologii w Warszawie i trenerką w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog (d. Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania). Członkini grupy Superbelfrzy Mini. Symbioza rodzic-szkoła jest jej szczególnie bliska.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie