Skończyć z testocentryzmem

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dzisiaj w Warszawie odbywa się Kongres Obywatelski, którego głównym, dominującym wątkiem są sprawy dotyczące rozwoju edukacji narodowej. Wiele osób troszczy się o polską szkołę i Kongres stał się już takim miejscem, w którym mogą się one spotkać (czasem po raz pierwszy w "realu"), wymienić opiniami, posłuchać innych. Przekonać się, że w swojej oddolnej działalności nastawionej na zmianę na lepsze polskiej edukacji nie są osamotnione.(C) Edunews.pl

Jednym z największych problemów (może nawet kluczowych pomyłek?) polskiego systemu edukacji jest testocentryzm. Jacek Strzemieczny, szef Centrum Edukacji Obywatelskiej, przygotował na Kongres Obywatelski prezentację wyjaśniającą, dlaczego i w jaki sposób powinniśmy wyjść z obecnego systemu egzaminów testowych.

"Egzaminy testowe przygniatają polski system edukacyjny." - uważa Strzemieczny. "Sprawdzanie tego, co już wiemy i potrafimy, jest konieczną, wartościową częścią uczenia się. Problemem są testy i egzaminy, których wyniki niosą zasobą krytyczne konsekwencje dla uczących się (high-stakes test) i dla tych, którzy ich uczą. Wypaczają one pracę szkół oraz prymitywizują nauczanie i uczenie się."

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji:

Do zobaczenia na Kongresie Obywatelskim!

Więcej informacji i szczegółowy program Kongresu na stronie http://www.kongresobywatelski.pl/.

Edunews.pl jest patronem medialnym VII Kongresu Obywatelskiego.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie