Sto najważniejszych narzędzi edukacyjnych 2007 r.

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 

GMAIL – a jakże by mogło zabraknąć tej wysoce funkcjonalnej poczty elektronicznej (trudno sobie dziś bez niej wyobrazić komunikowanie się ze światem zewnętrznym);

 

GOOGLE READER – czyli internetowy, dostępny przez przeglądarkę internetową, czytnik kanałów informacyjnych ATOM i RSS, który pozwala wczytywać nagłówki publikowanych w dziesiątkach serwisów internetowych informacji. W ten sposób możemy śledzić wiele źródeł jednocześnie, zaś użytkownik może sobie swobodnie zorganizować źródła, które go interesują. EDUNEWS.PL bardzo dziękuje za to narzędzie :-);

 

BLOGGER – to drugi z największych portali z blogami;

 

WORD – ten popularny edytor tekstów firmy Microsoft zamyka pierwszą dziesiątkę najważniejszych narzędzi, choć już na 14 pozycji uplasował się GOOGLE DOCS, który użytkownikom Google umożliwia edytowanie tekstów i zapisywanie ich bezpośrednio na serwerach w sieci.

 

W pierwszej pięćdziesiątce znalazło się wiele popularnych i ciekawych narzędzi. AUDACITY – program edycji dźwięków i nagrywania zajął 11 miejsce, głównie za sprawą zwolenników podcastów, którym umożliwia tworzenie nagrań audio przeznaczonych do Internetu. 12 miejsce: MOODLE – popularny, nieodpłatny system zarządzania kursami, który umożliwia edukatorom prowadzenie zajęć nawet dla 200 tysięcy osób. Na 15 miejscu uplasowały się WIKISPACES, czyli narzędzia pozwalające tworzyć własne zasoby edukacyjne dla współpracującej ze sobą społeczności.

 

Na 22 miejscu pojawił się YOUTUBE, chyba jeszcze mało wykorzystywany do celów edukacyjnych, choć to może się zmienić (w Polsce pierwsze próby z filmami edukacyjnymi już były, choć to jeszcze za mało – kto chce może sprawdzić – najprościej wpisać w wyszukiwarkę serwisu „filmy CO?”). Inny podobny serwis, służący nauczycielom do dzielenia się zasobami filmów edukacyjnych TEACHERTUBE, zajął 57 miejsce.

 

31 miejsce zajął SLIDESHARE, serwis przeznaczony do zamieszczania prezentacji multimedialnych, 50 SCRIBD – program do przechowywania osobistych dokumentów w sieci.

 

Na liście znalazły się także między innymi: iGOOGLE - spersonalizowana strona startowa w przeglądarce internetowej; CAPTIVATE – program do tworzenia prezentacji flaszowych firmy Adobe; ARTICULATE – kompleksowe oprogramowanie do tworzenia treści e-learningowych; MINDMANAGER – narzędzie do wizualizacji idei i informacji.

 

Pełna lista najważniejszych narzędzi edukacyjnych 2007 roku dostępna jest na stronie Center for Learning and Performance Technologies. Polecamy ją polskim edukatorom. Popularność rankingu skłoniła organizatorów do jego kontynuacji także w 2008 roku.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie