Uniwersytet Dzieci po raz drugi

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageOnet.pl rozpoczął drugi semestr zajęć dla słuchaczy Uniwersytetu Dzieci. Pierwsze spotkanie miało miejsce w listopadzie 2007 r. przy okazji cyklu "Od wioski plemiennej do globalnej wioski. Warsztaty o porozumiewaniu się we współczesnym świecie za pomocą Internetu". Podobnie jak i w pierwszym semestrze, zainteresowanie programem jest ogromne.

 

Wzrost liczby zgłoszeń najmłodszych słuchaczy skłonił już organizatorów do zwiększenia liczby miejsc wolnych słuchaczy. W listopadzie dzieci odwiedziły siedzibę Onet.pl, zapoznali się z warsztatem pracy redaktorów portalu internetowego i sami spróbowali swoich sił w przygotowaniu wiadomości, która została opublikowana na stronach portalu Onet.pl.

 

Listopadowe zajęcia miały uświadomić młodym słuchaczom, że przy zastosowaniu najnowszych technologii komputerowych i Internetu współcześni ludzie mogą się porozumiewać niemal w taki sam sposób, jak przed tysiącami lat: natychmiast i bezpośrednio, że każdy może być nadawcą i twórcą wiadomości oraz że każdy może być ich komentatorem. I chociaż dawniej tego rodzaju porozumiewanie się dotyczyło niewielkiej liczby osób zgromadzonych wokół plemiennego ogniska, a dziś komunikowanie dotyczy setek tysięcy i milionów ludzi na całym świecie, to w każdym przypadku zaspokajana jest wciąż ta sama potrzeba: potrzeba porozumiewania się.

 

Uniwersytet Dzieci to przedsięwzięcie, dzięki któremu najmłodsi mają okazję wcielić się w rolę studentów. Korzystają z najlepszych sal akademickich, wysłuchują wykładów najlepszych nauczycieli akademickich, a następnie mogą z nimi porozmawiać.  Poziom, tematyka, długość trwania, sposób prowadzenia wykładu uwzględniają możliwości percepcyjne młodych studentów. Z równą uwagą naukowcy starają się odpowiedzieć na pytanie pierwszoklasisty: “Czy czarna dziura może pożreć Ziemię?”, jak i na pytania jedenastolatka: “Dlaczego myślimy i mamy wyobrażenia?”

 

Dziecięca uczelnia jest otwarta dla wszystkich młodych studentów w wieku szkolnym (7-12 lat). Uniwersytet Dzieci przygotowuje program we współpracy z uczelniami wyższymi - Uniwersytetem Jagiellońskim i Warszawskim. Zajęcia mają charakter interdyscyplinarny: od historii, prawa i psychologii, po fizykę, chemię i przyrodę. Prowadzone są również zajęcia laboratoryjne i warsztaty.

 

Uniwersytety Dziecięce działają również poza granicami naszego kraju, m.in.: w Austrii, Słowacji, Wielkiej Brytanii, Kolumbii, a nawet na Wyspach Kanaryjskich. Najstarszy jest ośrodek w niemieckiej Tybindze, który został otworzony 4 czerwca 2002 roku.

 

Więcej informacji o tej ciekawej inicjatywie edukacyjnej w Portalu Wiedzy WIEM.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie