Jak łączyć różne aplikacje Microsoft na zajęciach?

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Powrót szkół do zdalnej edukacji oznacza konieczność przypomnienia sobie doświadczeń z lekcjami online, które miały miejsce na wiosnę, ale jest też nowym wyzwaniem, aby poprawić to, co było dotychczas. Poprawić, czyli z jednej strony zapewnić większą efektywność procesu nauczania, a z drugiej sprawić, żeby ten przekaz stał się bardziej różnorodny i nie przypominał nam monotonnych wykładów z nauczycielem w roli głównej. Pomocą mogą nam służyć aplikacje, które możemy łatwo użyć prowadząc zajęcia w MS Teams lub innych narzędziach współpracy online.

Jeśli w szkole korzystamy z Microsoft 365, stosunkowo łatwo możemy wzbogacić proces uczenia się poprzez wykorzystanie takich narzędzi jak OneNote, Forms czy innych aplikacji dostępnych w pakiecie. Aplikacje w naszych urządzeniach komputerowych to dziś po prostu "zwykłe" narzędzia pracy nauczyciela. Warto dobrze poznać przynajmniej te podstawowe, aby w pełni wykorzystać ich możliwości i przekonać się, że rzeczywiście pomagają efektywniej uczyć (się). Nie jest to trudne i już po kilku próbach możemy w łatwy sposób korzystać z różnych form angażowania uczniów w lekcję online (podobnie jak wykorzystać te aplikacje np. do prac domowych, także w formie projektowej).

O tym, w jaki sposób możemy łączyć różne aplikacje na zajęciach opowiadała podczas webinaru Akademii Cyfrowego Edukatora Dorota Ługowska, nauczycielka informatyki w Publicznej Szkole Podstawowej nr 15 im. Władysława Syrokomli w Radomiu, członkini społeczności Microsoft Innovative Educator Expert (MIEE). W swojej inspirującej prezentacji pokazała m.in., jak Teams, OneNote, Forms i inne aplikacje z pakietu Office 365 pomagają w organizacji pracy uczniów podczas lekcji. Na konkretnych przykładach zaprezentujemy, jak można połączyć różne aplikacje zarówno w pracy stacjonarnej, jak i zdalnej, i dlaczego warto ich użyć. Zachęcamy do obejrzenia i zainspirowania się:

***

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy lub wsparcia? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie