Jak nagrać wypowiedź głosową w Vocaroo?

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Podczas edukacji zdalnej, hybrydowej, ale także w stacjonarnym modelu nauczania bardzo często poszukujemy programów i aplikacji do nagrywania wypowiedzi głosowych. Prosimy uczniów o nagranie fragmentu czytanego tekstu, by sprawdzić np. technikę i płynność czytanego utworu czy też sposób recytacji np. wiersza.

To idealny sposób na to, by dać możliwość wypowiedzi uczniom nieśmiałym, którzy mają ogromny dyskomfort podczas wystąpień na forum klasy, czy też np. dać szansę na wykazanie się wiedzą uczniom z dysfunkcją mowy i wadą wymowy.

Ucząc języków możemy w ten sposób sprawdzić wymowę trudnego słownictwa. W projekcie program Vocaroo sprawdzi się do komunikacji i wymiany spostrzeżeń na temat rezultatów projektu.

Pomysłów na zastosowanie tego narzędzia jest naprawdę wiele. Nagrywanie głosu sprawdzi się szczególnie w trakcie edukacji hybrydowej i zdalnej. Dzięki niemu nie tylko uczniowie, ale także nauczyciele mogą przesyłać wiadomości i polecenia dla uczniów, ale także instrukcje . Nagrany plik możemy udostępnić za pomocą wygenerowanego linku, kodu qr, czy też pobranego pliku w formacie mp3.

Jak wykorzystać to narzędzie? Przygotowałyśmy dla uczniów, ale także dla nauczycieli krótki tutorial:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska - nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie