Jak łączyć różne aplikacje Microsoft na zajęciach?

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Powrót szkół do zdalnej edukacji oznacza konieczność przypomnienia sobie doświadczeń z lekcjami online, które miały miejsce na wiosnę, ale jest też nowym wyzwaniem, aby poprawić to, co było dotychczas. Poprawić, czyli z jednej strony zapewnić większą efektywność procesu nauczania, a z drugiej sprawić, żeby ten przekaz stał się bardziej różnorodny i nie przypominał nam monotonnych wykładów z nauczycielem w roli głównej. Pomocą mogą nam służyć aplikacje, które możemy łatwo użyć prowadząc zajęcia w MS Teams lub innych narzędziach współpracy online.

Jeśli w szkole korzystamy z Microsoft 365, stosunkowo łatwo możemy wzbogacić proces uczenia się poprzez wykorzystanie takich narzędzi jak OneNote, Forms czy innych aplikacji dostępnych w pakiecie. Aplikacje w naszych urządzeniach komputerowych to dziś po prostu "zwykłe" narzędzia pracy nauczyciela. Warto dobrze poznać przynajmniej te podstawowe, aby w pełni wykorzystać ich możliwości i przekonać się, że rzeczywiście pomagają efektywniej uczyć (się). Nie jest to trudne i już po kilku próbach możemy w łatwy sposób korzystać z różnych form angażowania uczniów w lekcję online (podobnie jak wykorzystać te aplikacje np. do prac domowych, także w formie projektowej).

O tym, w jaki sposób możemy łączyć różne aplikacje na zajęciach opowiadała podczas webinaru Akademii Cyfrowego Edukatora Dorota Ługowska, nauczycielka informatyki w Publicznej Szkole Podstawowej nr 15 im. Władysława Syrokomli w Radomiu, członkini społeczności Microsoft Innovative Educator Expert (MIEE). W swojej inspirującej prezentacji pokazała m.in., jak Teams, OneNote, Forms i inne aplikacje z pakietu Office 365 pomagają w organizacji pracy uczniów podczas lekcji. Na konkretnych przykładach zaprezentujemy, jak można połączyć różne aplikacje zarówno w pracy stacjonarnej, jak i zdalnej, i dlaczego warto ich użyć. Zachęcamy do obejrzenia i zainspirowania się:

***

Co miesiąc w Akademii Cyfrowego Edukatora będą pojawiać się nowe webinary, artykuły, polecane kursy i inspirujące przykłady tych, dla których cyfrowa nauka stała się codziennością.

Jeszcze więcej propozycji i inspiracji w ramach Akademii Cyfrowego Edukatora znajdziecie na stronach:

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy lub wsparcia? Skontaktuj się z organizatorami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Projekt Akademia Cyfrowego Edukatora realizowany jest przez Edunews.pl i Microsoft.

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl (2008) i organizatorem cyklu INSPIR@CJE. Zajmuje się zawodowo polską edukacją od ponad 15. lat i jest głęboko zaangażowany w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Realizuje projekty edukacyjne i szkoleniowe o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Blisko współpracuje z nauczycielami i szkołami. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie