Mapy myśli z Coggle

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Mapa myśli to bardzo popularny sposób zapisywania informacji, pomagający rozłożyć dane na czynniki pierwsze oraz – podobno – aktywować synergiczną współpracę obu półkul mózgowych. W tworzeniu takich nietypowych „grafów” pomaga właśnie serwis Coggle.

Po zalogowaniu się i wypełnieniu krótkiej ankiety przechodzimy wprost do kreatora. Pozostaje już tylko stworzyć nasze drzewo myśli, samotnie lub wraz z zapraszanymi współpracownikami.

Obsługa Coggle jest prosta, a wszystkie potrzebne informacje wyświetla menu pomocy w rogu ekranu. Tworząc kolejne rozgałęzienia możemy je powiększać i zmniejszać, symbolizując ich znaczenie. Są też podstawowe opcje edycji, w postaci pogrubienia i pochylenia tekstu. Do haseł możemy dodać grafikę lub dołączyć plik.

W dowolnej chwili możemy przejść na pełny ekran, by zaprezentować stworzoną mapę, podzielić się odnośnikiem lub po prostu zapisać ją na dysk, w formacie PDF lub PNG, ale także jako .mm, do zastosowania w programie FreeMind. Podstawowe funkcje serwisu dostępne są za darmo.

Coggle to idealne narzędzie dla zwolenników konceptu map myśli, z wszystkimi potrzebnymi opcjami zebranymi w przejrzystym edytorze.

Narzędzie idealnie sprawdzi się w pracy z uczniami z SPE, którzy mają problemu z zapamiętaniem i przyswojeniem dużej ilości tekstu. Zapisywanie notatek w taki, hasłowy sposób z pewnością ułatwi naszym uczniom ich zapamiętywanie.

My to narzędzie wykorzystałyśmy w ramach działań projektowych, podczas których uczniowie klasy 7 stworzyli mapę myśli dotyczącą lasów deszczowych. W ten kreatywny sposób odpowiedzieli po co potrzebne są nam lasy deszczowe.

Mapę możemy pobrać w formacie pdf, jpg lub udostępnić za pomocą linku.

Mapy zapisują się automatycznie i w każdej chwili można je edytować

Aplikacja Coggle znajduje się tutaj. W wersji darmowej możemy przygotować 3 diagramy.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie