"Nakręcona ekonomia" wspiera naukę przedsiębiorczości

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneSerwis MillionYou zaprasza do wzięcia udziału w nowym konkursie edukacyjnym z zakresu przedsiębiorczości pod hasłem „Nakręcona ekonomia”. By wygrać cenne nagrody o łącznej puli 52 tysięcy złotych, należy połączyć siły nauczycielskie i uczniowskie i przygotować edukacyjny materiał. Konkurs dofinansowany został ze środków Narodowego Banku Polskiego.
 
Przedmiotem projektu jest akcja edukacji przedsiębiorczości, w ramach której nauczyciele otrzymają scenariusze lekcji oraz multimedialne oprogramowanie edukacyjne „Lekcja ekonomii”, służące do przeprowadzenia zajęć z czterech tematów: gospodarstwa domowego, działalności gospodarczej, pieniądza i banków oraz rynku pracy. Program ten będzie przekazany nieodpłatnie do wszystkich szkół, które zarejestrują się do akcji – w tym celu należy najpierw wysłać e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Konkursowym  zadaniem uczniów będzie stworzenie krótkiego filmiku, który w treści nawiązywałby do przeprowadzonej lekcji, byłby swoistym komentarzem do zagadnień z zakresu edukacji ekonomicznej i finansowej, z którymi uczniowie zapoznali się dzięki oprogramowaniu „Lekcja ekonomii”. Hasła, do których mają się odnosić uczniowskie prace, będą zamieszczone – wraz ze regulaminem konkursu – na portalu MillionYou. Film może mieć formę:  video-dokumentu z lekcji, wywiadu, inscenizacji, krótkiej fabuły – wszystko zależy od inwencji twórców.

Zachęcamy więc wszystkich nauczycieli, chcących wziąć udział w projekcie, by za pomocą najlepiej przygotowanej, najciekawiej zrealizowanej lekcji z obszaru ekonomii zainspirowali uczniów do stworzenia interesujących merytorycznie i wizualnie filmów. A uczniów dopingujemy do sięgnięcia po kamery, aparaty cyfrowe lub komórki i powalczenie o 6 tysięcy złotych za pierwsze, 5 tysięcy za drugie lub 4 tysięcy za trzecie miejsce. W konkursie wygrywają również nauczyciele oraz szkoła nagrodzonego ucznia, otrzymując odpowiednio po 5 500 zł za pierwsze, 4 000 zł za drugie i 3 000 zł za trzecie miejsce. Jury wyłoni także 12 wyróżnionych prac po 1000 zł.

W ramach serwisu MillionYou.com powstała specjalna strona dedykowana konkursowi. W MillionYou będzie można obejrzeć w wersji online pakiet „Lekcja ekonomii” oraz pobrać scenariusze zajęć.
 
projekty edukacyjne
 
Filmy stworzone przez uczniów będą oceniane przez Jury, w którego skład wejdzie niezależny ekspert z zakresu przedsiębiorczości, przedstawiciele NBP czuwający nad merytoryczną stroną prac oraz  MillionYou, zwracający uwagę na jakość formalną. Filmy umieszczone w Internecie będzie można komentować.

Efektem konkursu będzie powstanie atrakcyjnego materiału multimedialnego o charakterze edukacyjnym, wykorzystującym nowoczesne formy prezentacji, będącego przedstawieniem autorskich wizji uczniów na tematy ekonomiczne i finansowe. W ten sposób uczniowie, jak i nauczyciele, nie tylko posiądą wiedzę ekonomiczną, ale również poznają nowe atrakcyjne formy prowadzenia zajęć lekcyjnych i pogłębiania wiedzy poprzez twórczą pracę.
 
Projekt dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie