Z kamerą wśród funduszy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneMłodzież z kamerami w ręku pokazuje, jak Polska zmienia się na lepsze. Znamy już laureatów konkursu „Fundusze dla Polski – Filmowa Mapa Przemian”. Wczoraj na uroczystej gali finałowej autorzy 11 filmów odebrali od Adama Zdziebło, podsekretarza stanu w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, gratulacje oraz nagrody pieniężne o łącznej puli 17 tys. złotych.
 
W poniedziałek 6 grudnia, podczas uroczystej gali finałowej w gmachu Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, ogłoszono zwycięzców konkursu „Fundusze dla Polski – Filmowa Mapa Przemian”. Z nadesłanych w tym roku ponad 230 filmów, jury wybrało 11 najciekawszych. Ich autorzy, uczniowie szkół gimnazjalnych i ponad gimnazjalnych wraz z opiekunami, odebrali od wiceministra MRR Adama Zdziebło gratulacje oraz nagrody pieniężne.

Zwycięską pracę i nagrodę w wysokości 3 500 zł otrzymał uczeń Grzegorz Samson z Technikum nr 1 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 Im. Bohaterskiej Załogi ORP Orzeł w Wejherowie za film pt. „6 lat w Unii Europejskiej”.
 
Filmowa mapa przemian 
 
Dwa drugie miejsca z nagrodami po 2 600 zł otrzymali uczniowie z Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Sztumie oraz z Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Banacha w Żaganiu. Trzy trzecie miejsca z nagrodami w wysokości 1 500zł otrzymali uczniowie z I Liceum Ogólnokształcącego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, z Publicznego Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Opolu oraz z Gimnazjum nr 2 w Szubinie. Ponadto jury przyznało pięć wyróżnień po 750 zł. Nagrodę publiczności otrzymali reprezentanci Zespołu Szkół Rolniczych w Nysie, autorzy filmu „EuroNysa2010”.
 
Filmowa mapa przemian 
 
Konkurs cieszył się ogromnym powodzeniem. W ramach akcji trwającej ponad pół roku, w ponad 260 szkołach przeprowadzono zajęcia dla 20 tysięcy uczniów poświęcone poszczególnym programom operacyjnym i ich wpływowi na rozwój społeczno-gospodarczy Polski Uczestnicy zajęć pod opieką nauczycieli przygotowali i zgłosili do konkursu 236 filmów, które można oglądać w kanale filmowym projektu w serwisie YouTube.

Celem konkursu organizowanego przez Fundację Think! było zachęcenie młodych ludzi, by przy pomocy telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych czy kamer cyfrowych uchwycili obraz zmieniającej się dzięki unijnym dotacjom rzeczywistości. Konkurs miał być nie tylko źródłem wiedzy o wpływie Funduszy Europejskich na rozwój regionu czy kraju, ale także pretekstem do budowania świadomości proeuropejskiej młodych obywateli Unii. Była to świetna lekcja edukacji obywatelskiej, w której nie brakło dobrej zabawy i szans na wygranie cennych nagród.

Filmowa mapa przemian
 
„Jaki obraz naszego kraju wyłania się z tych filmów? Polska zmienia się dynamicznie, staje się bezpieczniejsza, nowoczesna, bardziej przyjazna mieszkańcom i piękniejsza – tak podsumować można by przekaz uczniowskich filmów“ - podsumowuje Dariusz Danilewicz, prezes Fundacji Think!
 
Lista zwycięzców, regulamin konkurs, szczegółowe zasady i opis nagród znajdują się na stronie projektu www.mapaprzemian.pl
 
Scenariusze lekcji o funduszach UENauczycielom wiedzy o społeczeństwie, geografii, podstaw przedsiębiorczości, historii, czy innych przedmiotów, z którymi mogą wiązać się tematy dotyczące działania funduszy europejskich w Polsce, polecamy zestaw pięciu scenariuszy zajęć, z którego można nieodpłatnie skorzystać. Scenariusze dostępne są tutaj
 
Konkurs był realizowany przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej przyznanych w ramach „Konkursu dotacji na przeprowadzenie działań informacyjno–promocyjnych dotyczących Funduszy Europejskich” ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
 
(Źródło: Fundacja Think!)
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie