Multimedialna lekcja o oszczędzaniu w Krakowie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjnePojęcia ekonomiczne często są przez uczniów określane jako trudne i niezrozumiałe. Umiejętność racjonalnego zarządzania domowym budżetem jest jedną z podstawowych, jakie powinni posiąść młodzi ludzie, aby w przyszłości stać się świadomymi konsumentami. Czy istnieje zatem sposób na zachęcenie dzieci i młodzieży do poznawania zagadnień finansowych?
 
Pokonaj codzienną rutynę
W przekazywaniu wiedzy ekonomicznej warto wyjść poza schemat zwyczajnych zajęć szkolnych. Aby pokazać uczniom funkcjonowanie mechanizmów finansowych w praktyce, dobrym pomysłem jest opuszczenie murów szkolnych i zasięgnięcie informacji u źródła. PKO Bank Polski specjalnie dla uczniów klas V-VI szkół podstawowych i klas I-II gimnazjów przygotował interaktywną lekcję o oszczędzaniu, która organizowana jest w krakowskim 1 Oddziale banku. Uczniowie zdobywają informacje na temat gospodarowania finansami i oszczędzania, a ich aktywne uczestnictwo premiowane jest ciekawymi nagrodami rzeczowymi.
 
Multimedialnie i kolorowo
W przekazywaniu wiedzy na temat zagadnień finansowych, bardzo ważne jest dostosowanie technik jej przekazu do grupy odbiorców. Dzisiejsza młodzież, żyjąca w erze cyfrowej, posługująca się nowoczesnymi technikami komunikacyjnymi, potrzebuje odpowiednich narzędzi, także w edukacji. Multimedia, pokazy 3D, interaktywne eksponaty to tylko niektóre z nich. Dlatego PKO Bank Polski postanowił zaprosić młodzież do swojego 1 Oddziału w Krakowie na niecodzienną, multimedialną podróż po świecie finansów od początku XX wieku. To właśnie tam gości obecnie multimedialna wystawa „Tradycja i Nowoczesność.1919-2009”.
 
Nie zapomniano również o najmłodszych. Dla uczniów w wieku 7-10 lat organizatorzy przygotowali specjalne warsztaty plastyczne. Ich celem jest zapoznanie dzieci z historią pieniądza. Uczniowie będą mogli rozwijać swoje talenty artystyczne tworząc kolaże, wycinanki, plakaty związane z oszczędzaniem.
 
projekty edukacyjne 
 
Co, gdzie, kiedy?
Uczestnictwo w zajęciach „Wiedza na bank – oszczędzanie kiedyś i dziś” oraz warsztatach plastycznych jest bezpłatne. Lekcje prowadzone są w godzinach 9:00-15:00 w dni robocze, do 12 października włącznie – ul. Wielopole 19/21, Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Krakowie. Warunkiem udziału jest wcześniejsze zgłoszenie grupy (ok. 20 osób) - prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
 
Bogate zasoby wirtualne na temat współczesnej historii polskiej bankowości znajdują się również na stronie: www.90lat.pkobp.pl
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie