Znamy zwycięzców II edycji programu Solve for Tomorrow

fot. Samsung Polska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przez kilka ostatnich miesięcy 10 finałowych zespołów doskonaliło swoje innowacyjne projekty, które pozwoliły im proaktywnie zmierzyć się z wyzwaniami współczesnego świata, jednocześnie pomagając komuś w swoim otoczeniu. Swoje idee zrealizowali w postaci aplikacji, rozwiązań technologicznych czy podcastów. Decyzją jury zwycięzcą II edycji Solve for Tomorrow został zespół z I Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Jagiełły w Krasnymstawie, który zrealizował projekt „Pokolenia do połączenia”.

Solve for Tomorrow to unikatowy w Polsce program edukacyjny, w ramach którego młodzi ludzie mierzą się z wyzwaniami XXI wieku, równolegle rozwijając kompetencje przyszłości, takie jak: kreatywność, krytyczne myślenie, współpraca, komunikacja czy empatia. Tą drogą zyskują możliwość realizowania własnych pasji oraz nawiązania znajomości z rówieśnikami z całej Polski.

W II edycji programu wzięli udział uczniowie z klas 7-8 szkół podstawowych oraz klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami. Ich zadaniem było zaproponowanie rozwiązania, a następnie przygotowania prototypu do jednego z czterech wyzwań współczesności, którymi są: zdrowie, klimat, bezpieczeństwo i integracja. W finale II edycji programu Solve for Tomorrow znalazło się 10 zespołów z całej Polski, które na ostatnim etapie przygotowywały się do publicznej prezentacji swoich osiągnięć oraz udoskonalały pomysły pod okiem wolontariuszy, czyli ekspertów z firmy Samsung R&D.

Zwieńczeniem programu były dwudniowe warsztaty przygotowujące do sesji Demo Day i gali finałowej. Pierwszy dzień warsztatów skupiał się na budowaniu ścieżki kariery zawodowej z ekspertami People Team w Samsung. Uczestnicy dowiedzieli się m.in. jak napisać dobre CV, jak wygląda proces rekrutacji, ale też ścieżka kariery młodych talentów w firmie Samsung oraz na czym polega sztuka autoprezentacji.

Drugiego dnia finaliści wzięli udział w zajęciach w Samsung Mobile B2B Innovation Center. Spotkali się z mentorami z Samsung R&D, którzy poprowadzili warsztaty technologiczno-biznesowe. Pracownicy Samsung opowiedzieli uczestnikom o rozwiązaniach, nad którymi pracują na co dzień – z obszaru Mobile B2B, Bixby czy Internetu Rzeczy. W tym czasie finaliści mieli także szansę zaprezentować swoje pomysły w mniejszych grupach.

Droga do zwycięstwa

20 kwietnia b.r. podczas uroczystej gali finałowej w Warsaw Spire poznaliśmy zwycięzców II edycji programu. Decyzją jury pierwsze miejsce zajął zespół z I Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Jagiełły w Krasnymstawie, który zrealizował projekt „Pokolenia do połączenia”. To lokalny magazyn oraz aplikacja, które mają za zadanie wprowadzić seniorów w świat nowych technologii. Na drugim miejscu znalazła się drużyna z Liceum Ogólnokształcącego Spark Academy w Poznaniu z projektem „USapp - aplikacja o Nas dla Was”. To przewodnik dla rodziców z perspektywy świata widzianego przez młodą osobę. Trzecie miejsce przypadło uczniom z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kopalni. Ich rozwiązanie „Ćwicz i twórz energię” to pozyskiwanie energii z ćwiczeń fizycznych do ładowania telefonów oraz aplikacja odnotowującą osiągnięcia i ich wpływ na planetę.

Ponadto wyróżnienia otrzymały następujące szkoły i placówki: Świetlica Środowiskowa dla Dzieci i Młodzieży „Bartek” z Legnicy, Bednarska Szkoła Realna w Warszawie, Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza we Wrześni, III Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Koninie, Zespół Szkół, Technikum im. Stefana Bieszka w Chojnicach, Zespół Szkół Elektronicznych w Lublinie oraz Technikum dla Niewidomych w Laskach, Szkoła Branżowa I stopnia.

W tym roku jury przyznało także „Nagrodę pozytywnego wpływu”, czyli mentoring przy dalszej pracy nad projektem. Otrzymali ją uczniowie z Technikum dla Niewidomych w Laskach, którzy stworzyli „Jabłonkowe podcasty” – kanał podcastowy dedykowany środowisku osób z dysfunkcją wzroku w celu ułatwienia korzystania im z różnych urządzeń elektronicznych lub oprogramowania.

Młodzi ludzie uczestniczący w gali finałowej udowodnili, że doskonale rozumieją zmiany zachodzące w naszym społeczeństwie, nie boją się podejmować wyzwań i walczyć o lepszą przyszłość. Ich prezentacje pokazały, że prawdziwie innowacyjne pomysły mogą być przekształcone w rzeczywiste aplikacje lub usługi przyczyniające się do ochrony środowiska, ułatwiające poznawanie nowych ludzi, a także zwiększające nasze bezpieczeństwo lub poprawiające opiekę zdrowotną – powiedział Conor Pierce, prezes Samsung Electronics Polska.

Szansę na docenienie najlepszych projektów dostały także społeczności lokalne. Kilka dni przed uroczystą galą, zostało uruchomione głosowanie na finałowe zespoły. Przy okazji można było zapoznać się z opisami wyzwań i wideo przygotowanymi przez drużyny. Oddano łącznie 4586 głosów. Najwięcej – aż 950 – otrzymał zespół z III Liceum Ogólnokształcącego im. C. K. Norwida w Koninie. Grupa pracowała nad aplikację mobilną „Zadbaj o swój mózg z BrainForce”, zachęcającą młodzież do zdrowych wyborów dietetycznych oraz edukującą w zakresie wartości odżywczych.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, Centrum GovTech, NASK, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Centrum Nauki Kopernik. Partnerem programu jest UNEP/GRID-Warszawa.

Więcej informacji o programie i zwycięzcach: https://solvefortomorrow.pl/wyniki-2/ 

 

(Źródło: Samsung Electronics Poland)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie