Energia prosto z pudełka

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Otacza nas coraz więcej urządzeń elektronicznych, które potrzebują prądu. Energetyka, jako nauka i gałąź przemysłu staje się coraz ważniejsza w życiu gospodarczym Polski, a energia stanowi i będzie stanowić kluczowy czynnik rozwoju. Z drugiej strony świadomość znaczenia energetyki w społeczeństwie jest niska – większość z nas się tym nie interesuje. To spore wyzwanie także dla szkół.fot. RWE

Aktualny poziom wiedzy Polaków na temat zagadnień związanych z energią, takich jak: nowoczesne sposoby wytwarzania, emisja CO2, czy rola odnawialnych źródeł energii w ochronie klimatu pozostaje na niezadowalającym poziomie. Z badań przeprowadzonych przez TNS Polska dla RWE Polska SA wynika, że 66,5 proc. Polaków nie interesuje się energetyką i nie śledzi zagadnień związanych z rynkiem energii. Ten brak zainteresowania tematyką energii cechuje przede wszystkim osoby młode, które powinny myśleć o tym jak będzie zmieniać się środowisko, w którym będą żyć za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat. 

W badaniach przebadano także młodzież i rodziców. Okazuje się, że 53% uczniów nie lubi fizyki, szczególnie dotyczy osób w wieku 13-15 lat. Z drugiej strony 85% polskich rodziców chciałoby, aby ich dziecko miało w szkole dostęp do interaktywnych pomocy naukowych i zestawów doświadczalnych na temat energii.

5 grudnia ruszyła trzecia, ogólnopolska edycja autorskiego programu realizowanego przez Fundację RWE w Polsce i Centrum Nauki Kopernik – RWE Power Box. Wykorzystuje on zestaw edukacyjny, który służy do badania zjawisk przyrodniczych związanych z różnymi rodzajami energii, umożliwia przeprowadzanie doświadczeń, a także obserwowanie oraz pomiar ich efektów.

„W związku z popularnością programu RWE Power Box zdecydowaliśmy się na zaproszenie do programu nauczycieli z całej Polski oraz na poszerzenie grupy docelowej o młodzież gimnazjalną. Uważamy, że edukacja młodego pokolenia na temat odnawialnych i konwencjonalnych źródeł energii i świadomego wykorzystania energii elektrycznej przyczynia się do lepszego zrozumienia otaczającej nas rzeczywistości, której integralną częścią są zaawansowane technologie oraz energia i ochrona klimatu” – mówi Iwona Jarzębska, Dyrektor ds. Komunikacji RWE Polska S.A. „Życzymy wszystkim uczestnikom programu wspaniałej przygody z zestawami RWE Power Box oraz nieograniczonej kreatywności w wymyślaniu nowych wariantów doświadczeń”.

Nauczyciele, którzy zgłoszą swoje szkoły do programu wezmą udział w specjalnym warsztacie przeprowadzonym przez Centrum Nauki Kopernik, przygotowującym ich do przeprowadzania eksperymentów za pomocą zestawu edukacyjnego RWE Power Box. Szczegółowe informacje na ten temat będą dostępne na stronie internetowej projektu: www.powerboxrwe.pl.

fot. RWE

„Radość odkrywania to nasz znak szczególny. Każdy odwiedzający Kopernika wie, że nie będzie się tu nudził, zostanie zaangażowany w działanie, przeprowadzi realne doświadczenia. Takie są też nasze pudełka edukacyjne, które tworzymy dla nauczycieli i szkół. Dzięki projektom takim jak Power Box nauka pod znakiem Centrum Nauki Kopernik może trafić do wielu szkół w Polsce, wspierając działania zaangażowanych nauczycieli i zmieniając polską edukację.” mówi Anna Dziama, kierownik działu Edukacji w Centrum Nauki Kopernik.

Do tej pory odbyły się dwie edycje programu, które objęły zasięgiem 100 szkół z Warszawy, powiatu malborskiego i suwalskiego.

(Źródło: RWE)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie