Generatory do kodowania

fot. Aleksandra Schoen-Kamińska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak wykorzystać kodowanie podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej, a nie tylko edukacji informatycznej? Pomóc nam mogą rozmaite generatory, za pomocą których stworzymy ciekawe materiały na zajęcia.

Za pomocą paru kliknięć wygenerujemy szyfry i karty pracy. Możemy w nich zawrzeć rozmaite informacje: podać temat lub cel lekcji czy napisać do wszystkich uczniów „tajemny list”, przygotować sudoku i labirynty. Uczniowie poznają rozmaite sposoby kodowania i dekodowania informacji, uczą się współpracy, kształtują logiczne myślenie i uczą się też cierpliwości. Wszystkie przekazywane i zakodowane informacje wzbudzą ciekawość dzieci i ich zaangażowanie!

Zachęcam do przejrzenia prezentacji „Generatory do kodowania”. Każda plansza dotyczy innego darmowego narzędzia, który został dokładnie opisany:

Zajęcia z generatorami kodów:

 

 

Notka o autorce: Aleksandra Schoen-Kamińska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 6 w Pile, Wielkopolski Nauczyciel Roku 2017, w 2018 na liście STU SPRUC, prowadzi blogi Klikankowo, Tableuczek, Klik TiK, członkini grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu ZamiastKserówki.edu.pl.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...
Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...
Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie