Aktywne miesiące

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauka nazw miesięcy nie musi być trudna i monotonna. Stworzona przez nas spinnerowa gra nie tylko zaangażuje dzieci w wykonywane zadanie, ale również sprawi, że opanowanie nazw miesięcy i odpowiadających im liczb rzymskich zamieni się we wspaniałą zabawę.

Jak zatem zagrać w miesiące? Wystarczy wydrukowana karta i spinner z zaznaczonym jednym ramieniem. Dzieci grają w parach. Po wprawieniu zabawki w ruch i wylosowaniu liczby rzymskiej, jeden uczeń podaje nazwę miesiąca, która odpowiada wylosowanej liczbie, a drugi sprawdza czy odpowiedź jest poprawna. Następnie dzieci wpisują dane w odpowiednie miejsce w dołączonej tabelce. Czynność na zmianę powtarzają tak długo, aż odgadną wszystkie miesiące.

Kliknij na kartę, aby ściągnąć materiały.

Kolejna propozycja to gra w BINGO. Stworzyłyśmy dwie wersje gry. Jedną planszę z nazwami miesięcy, drugą z cyframi rzymskimi. Do każdego zestawu dołączyłyśmy karty do losowania.
Na czym polegała zabawa? Nauczyciel losuje i odczytuje miesiąc, a uczniowie na planszy zaznaczają pionkiem pole z odpowiadającą mu cyfrą rzymską. Jeżeli ktoś zaznaczył błędne pole, zdejmuje pionek z planszy. Ta osoba, która pierwsza zaznaczy pięć pół w poziomie, pionie lub po skonie wygrywała zabawę.

Kliknij na kartę, aby ściągnąć materiały.

 

Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie