Mówiące awatary od Voki

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Bardo często podczas zajęć wykorzystujemy krótkie nagrania głosowe. Służą one np. do zakomunikowania ważnych informacji, podania polecenia zadania. Podczas zajęć korygujących wady wymowy czy logopedii możemy nagrać poprawną wymowę słowa lub dłuższej wypowiedzi. Jest to niesamowita forma nauki np. na zajęciach językowych. W jakim programie szybko i łatwo możemy nagrać takie krótkie wypowiedzi?

Polecamy stronę VOKI, na której można nie tylko dokonać nagrania, ale także stworzyć mówiącego awatara lub prezentację.

Jak to zrobić? Wejdź na stronę: https://www.voki.com/site/create.

Załóż konto, kliknij na przycisk create, wybierz awatara, który wymówi nagraną kwestię. Awatarka możesz odpowiedni przystroić. Następnie klikając na ikonkę głośnika, zapisujemy tekst, który ma być nagrany. Przy okazji dzieci mogą doskonalić pisanie z pamięci lub ze słuchu i na bieżąco po nagraniu tekstu korygować błędy. Awatar dokładnie odczyta i wypowie taką frazę, jaka będzie zapisana. Przy zapisywaniu tekstu najpierw należy ustalić język.

Zapisujemy awatara, który zachowa się na naszym koncie. Zawsze mamy możlwość edycji. Bezpłatnie możemy zapisać 3 awatary, które znajdować się będą w zakładce: Moje awatary.

Jak takie nagranie udostępnić, poprzez przycisk share. Możemy automatycznie nagranie udostępnić na portalach społecznościowych lub skopiować link do nagrania, który udostępniamy.

Jak stworzyć prezentację z mówiącym awatarkiem?

Klikamy u góry na przycisk PRESENT, następnie create new. Pojawi nam się pole robocze, pierwszy slajd, do którego dodajemy tło, awatara i inne elementy. Koljeny slajd dodajemy plusem. Zapisujemy i udostępniamy w podobny sposób jak awatara. Powodzenia! 

A tutaj odsłuchaj przygotowane przez nas nagranie.

 

Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie