Popplet w projekcie

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Popplet to bardzo prosta aplikacja, która umożliwia graficzne przedstawienie wielu pomysłów. To skarbnica niezliczonych możliwości edukacyjnych. Idealna w projekcie i idealna dla nauczyciela, ucznia, który dopiero zaczyna swoją przygodę z nowoczesnymi technologiami.

W jaki sposób zatem wykorzystać Popplet? Aplikacja ta to cyfrowy organizer, możemy więc spisywać i porządkować w niej pomysły, graficznie przedstawić działania w projekcie, wizualizować burzę mózgów, opowiadać historie, porządkować wydarzenia historyczne, opisywać systemy polityczne i społeczne.

Graficzne notatki sprawiają, że nauka staje się bardziej skuteczna i efektywna, a takie aplikacje jak Popplet motywują uczniów do pracy, zmuszają do kreatywności, ułatwiają zapamiętanie i uporządkowanie wiadomości.

Bezpłatna wersja tej aplikacji umożliwia stworzenie jednej mapy bez możliwości jej zachowania; żeby stworzyć kolejną trzeba wymazać poprzednią. Jest to dobre rozwiązanie, jeżeli nie chcemy przechowywać poppletów w pamięci tabletu. W przeciwnym razie trzeba zakupić jej pełną wersję. Do tworzonej mapy możemy dodać tekst, obraz i rysunek. Gotową pracę zapisać jako plik jpg lub wysłać mailem w formacie pdf lub jpg. Aplikacja jest dostępna na App Store, niestety nie ma wersji na Androida. Na szczęście nie oznacza to, że popplety mogą tworzyć tylko użytkownicy iPadów czy iPhonów. W internecie, na stronie https://popplet.com/ też zwizualizujemy swoje pomysły.

Popplet to jedna z aplikacji, którą wykorzystamy w projekcie Mitologujemy. Uczniowie stworzą w niej drzewo genealogiczne greckich bogów. Gotowe prace umieścimy na blogu projektu http://mitologujemy.blogspot.com/.

Żeby ułatwić nauczycielom i uczniom posługiwanie się tym programem i zachęcić do działania, nagrałyśmy krótki filmik instruktażowy, z którym każdy w kilka minut pozna tę aplikację i stworzy swoją pierwszą mapę myśli.

Dodatkowe wsparcie dla nauczycieli jest bardzo ważne w naszych projektach, dlatego organizujemy nie tylko warsztaty dla uczniów i nauczycieli, ale również tworzymy samouczki. Tym razem poszłyśmy krok dalej i nagrałyśmy nasz pierwszy filmik instruktażowy:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii, członkinie grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie